سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس مخالفتی با ادامه عرضه خودرو در بورس کالا ندارند

نمایندگان مجلس مخالفتی با ادامه عرضه خودرو در بورس کالا ندارند
کدخبر : 45330

روح الله عباسپور با رد این فرضیه که اکثر نمایندگان مجلس مخالف با عرضه خودرو در بورس کالا هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای عرضه خودرو در بورس کالا اکثر نمایندگان با عرضه آن موافق بودند و در حال حاضر هم مخالف عرضه نیستند اما دلایلی باعث شده تا با افزایش قیمت خودرو مواجه شویم که بهتر است بررسی‌های بیشتری روی موضوعات اساسی صورت گیرد.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بورس کالا افزایش شفافیت قیمت در بازار خودرو را به دنبال داشته است گفت: بورس کالا دارای ویژگی‌هایی چون شفافیت در قیمت‌گذاری، کشف قیمت و جلوگیری از رانت و فساد را داراست.

وی در ادامه افزود: تلاش دولت در زمینه تقویت بورس‌های کالایی آن است که یک بستر شفاف، متمرکز، قانونی و براساس نظام بازار بر مبادلات کالایی حاکم شود.

عباسپور درباره افزایش قیمت خودرو عنوان کرد که بالا بودن حجم نقدینگی یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها، به خصوص در بخش خودرو است. همچنین پایین بودن ارزش پول ملی که به افزایش نرخ دلار بستگی بسیار دارد، مزیدی بر علت شده تا قیمت خودرو نیز افزایش یابد.

این نماینده مجلس بر این باور است که هنوز نرخ گذاری دستوری سایه خود را به طور کامل از صنعت خودرو برنداشته است.

وی با رد این فرضیه که اکثر نمایندگان مجلس مخالف با عرضه خودرو در بورس کالا هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای عرضه خودرو در بورس کالا اکثر نمایندگان با عرضه آن موافق بودند و در حال حاضر هم مخالف عرضه نیستند اما دلایلی باعث شده تا با افزایش قیمت خودرو مواجه شویم که بهتر است بررسی‌های بیشتری روی موضوعات اساسی صورت گیرد.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید