مدیرعامل فولاد خراسان در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد:

مجوز ۱۰۵میلیون تن فولاد صادر شده اما با تولید ۳۰میلیون تن با چالش انرژی روبرو هستیم

مجوز ۱۰۵میلیون تن فولاد صادر شده اما با تولید ۳۰میلیون تن با چالش انرژی روبرو هستیم
کدخبر : 45387

مدیرعامل فولاد خراسان گفت: امروز ۱۰۵ میلیون تن مجوز تولید فولاد در کشور صادر شده، در حالی که در حال حاضر با تولید ۳۰ میلیون تن در سال با چالش انرژی روبرو هستیم. این چالش به چالش های بزرگتری تبدیل خواهد شد و به بحران منجر می شود.

کسری غفوری مدیرعامل فولاد خراسان در پنل «ابعاد تامین پایدار و سرمایه گذاری صنعت فولاد در حوزه انرژی» در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد اظهار کرد: ۱۶ درصد گاز طبیعی جهان در مالکیت ایران قرار دارد ولی متاسفانه صنعت فولاد امروز با چالش های زیادی در این زمینه مواجه است و بسیاری از صنایع مشغول به کار هستند.

وی گفت: ۷۵ درصد سبد انرژی کشور از گاز تأمین می شود، این در حالی است که فولادی ها پیشنهاد سرمایه گذاری در میادین گازی را داده اند. امروز در همه جای کشور گاز وجود دارد ولی شرکت ملی گاز با توجه به انحصاری که ایجاد شده گاز صنعت را قطع می کند.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: گاز صنعت نباید طبق قانون قطع شود ولی متاسفانه این موضوع قابل پیگیری نیست. علاوه براین قیمت گذاری در صنعت گاز نیز اشتباه است و در زمستان و تابستان قیمت این منبع مهم انرژی یکسان است.

غفوری خاطر نشان کرد: امروز ۱۰۵ میلیون تن مجوز تولید فولاد در کشور صادر شده، در حالی که در حال حاضر با تولید ۳۰ میلیون تن در سال با چالش انرژی روبرو هستیم. این چالش به چالش های بزرگتری تبدیل خواهد شد و به بحران منجر می شود.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید