فرماندار قشم:

پوشش ارتباطی همراه اول در جزیره هنگام کامل شد

پوشش ارتباطی همراه اول در جزیره هنگام کامل شد
کدخبر : 45394

فرماندار قشم گفت: با نصب و راه اندازی تجهیزات جدید مخابراتی در روستای هنگام قدیم و تعمیر تجهیزات قبلی در روستای هنگام غیل پوشش کامل ارتباطی در این جزیره خلیج فارس کامل شد.

محمد محمدحسینی روز سه شنبه اظهار داشت: پوشش ارتباطی روستای هنگام جدید از سالیان قبل به صورت ۴G راه اندازی شده بود و مشکل ارتباطی مردم در خصوص مکالمه با راه اندازی دستگاه جدید در جزیره هنگام به صورت کامل برقرار شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی دستگاه جدید در روستای هنگام قدیم و تعمیر دستگاه در روستای هنگام غیل پوشش کامل ارتباطی به صورت ۲G در این جزیره برقرار است.

فرماندار قشم توضیح داد: این خدمت به همت و تلاش پرسنل اداره مخابرات شهرستان قشم و با راه اندازی تجهیزات جدید از جمله ریپیتر (تکرارگر)، ماژول پاور(مبدل AC به DC)، 2 آنتن و اجرای کابل کشی انجام شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده پوشش کامل جزیره هنگام به صورت ۴G (اینترنت) در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر فقط هنگام جدید پوشش ۴G دارد و بقیه جزیره با راه اندازی تجهیرات جدید به صورت ۲G پوشش داده می شود و مردم جزیره هنگام در تمام نقاط این جزیره قادر به مکالمه با همراه اول هستند.

جزیره هنگام یکی از جزایر شهرستان قشم است که در فاصله هزار و ۳۸۹ متری جنوب شرقی جزیره قشم، ۵۲ کیلومتری جزیره لارک ۸۱ کیلومتری بندرعباس و ۷۲ کیلومتری جزیره هرمز واقع شده است.

بخش بیشتر این جزیره تپه و ماهور است و اراضی قسمت های شمالی و شمال شرقی و جنوب غربی جزیره تا اندازه ای پهن، تخت و هموار است. نیمه جنوبی جزیره هنگام پستی و بلندی و شیب ملایمی دارد. چند نقطه مرتفع نیز در بخش شمالی این جزیره است که شاخص‌ ترین آن را می توان کوه میترا با ارتفاع ۱۰۶ متر دانست.

جزیره هنگام حدود ۵۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و تا حدی به شکل یک بیضی است. طول جزیره ۹ کیلومتر و عرض آن ۶ کیلومتر برآورد شده است. کرانه های این جزیره دارای شیب ملایم به طرف دریا است و عمق آب در اطراف آن به میزانی است که قایق ها می توانند به سهولت در آنجا کناره بگیرند.

جزیره هنگام سه روستا به نام های «هنگام نو»، «غیل» و هنگام قدیم دارد. این روستاها به وسیله جاده های شوسه به یکدیگر مرتبط هستند. روستای «هنگام نو» روبروی روستای ساحلی «شیب دراز» در کرانه جنوبی جزیره قشم قرار گرفته است. ساحل هنگام نو شنی است و برای پهلو گرفتن قایق ها بسیار مناسب است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: