مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

ساماندهی اتباع بیگانه با هدف صیانت از نیروی کار بومی

ساماندهی اتباع بیگانه با هدف صیانت از نیروی کار بومی
کدخبر : 45419

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از پلمب سه واحد صنفی متخلف در راستای نظارت بر به‌کارگیری اتباع خارجی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز آنها خبر داد.

تقی یاسور علی پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: با همکاری مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم، واحد اصناف مدیریت امور درگهان و پلیس اماکن نیروی انتظامی بازدیدهای دوره ای با هدف ساماندهی اتباع خارجی و بروز رسانی اطلاعات درباره وضعیت اتباع مجاز، گشت های شناسایی اتباع غیرمجاز  فاقد پروانه کار معتبر مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دوره ای صورت گرفته سه مورد پلمب، پنج مورد اخطار پلمب و ۲۰ مورد جریمه در زمینه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز برای برای واحدهای صنفی متخلف در شهر درگهان صادر شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، شناسایی و مطابق قوانین موجود برای اولین بار جریمه خواهند شد و متعاقبا در صورت ادامه توسط پلیس امنیت و دستور دادستان پلمب خواهد شد.

به گفته علی پور؛ در راستای سیاست های دولت و دستورات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه صیانت از نیروی کار بومی و ساماندهی اتباع بیگانه کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق قوانین کشور، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با پروانه اشتغال مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید