مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در 28 امین سفر استانی مطرح کرد

اجرای 180 پروژه ساخت، توسعه و بهسازی با اولویت مناطق کم‌برخوردار

اجرای 180 پروژه ساخت، توسعه و بهسازی با اولویت مناطق کم‌برخوردار
کدخبر : 45437

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بیست‌وهشتمین سفر استانی و در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی با حضور در شهرهای میاندوآب، ملکان و بناب؛ ضمن بازدید از شعب و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی و برگزاری جلساتی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان محلی، به بررسی نیازها و مسائل بیمه‌شدگان این شهرها پرداخت و گفت: حضور میدانی ما در استان‌ها برای این است که عملکرد خود را از زاویه نگاه مخاطبان و ذی‌نفعان و مسئولان محلی ارزیابی کنیم و مشکلات و کاستی‌های احتمالی را به صورت مستقیم شناسایی کرده و برطرف کنیم. امروز افتخار تأمین‌اجتماعی این است که اولویت اصلی خود را خصوصاً در حوزه دارای اولویتی مانند درمان، بر توسعه امکانات و ظرفیت‌ها در مناطق کم‌برخوردار متمرکز کرده است. در دوره مدیریتی جدید در سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته، در توسعه خدمات کوتاهی نکرده‌ایم و در حال حاضر بالغ بر 180 پروژه در حال ساخت، توسعه، ایجاد و بهسازی داریم که بخش عمده این پروژه‌ها، مراکز درمانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار هستند. رویکرد ما در سازمان تأمین‌اجتماعی این است که مردم و افراد تحت پوشش باید به شکل عادلانه به خدمات ما دسترسی داشته باشند.

دکتر میرهاشم موسوی، در ابتدای این سفر و در شهرستان میاندوآب در جلسه‌ای با حضور مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی این شهرستان، که در محل شعبه تأمین اجتماعی میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: از زحمات و تلاش‌های نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان شهرستان و همکاران تأمین‌اجتماعی میاندوآب که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند؛ تشکر می‌کنم و امیدواریم نتیجه این پیگیری‌ها منجر به افزایش بیش‌تر خدمات و رضایت‌مندی مردم شریف شهرستان شود. میاندوآب یکی از مقاوم‌ترین شهرهای کشور در مقابل جریان ضدانقلاب است و خون‌های پاک زیادی به پای انقلاب در این شهرستان ریخته شده و قطعاً یکی از پایه‌های مقاومت و ایثار در این منطقه، شهرستان میاندوآب است.

دکتر موسوی افزود: یکی از مواردی که در این منطقه می‌توانیم اتخاذ تصمیم داشته باشیم، ارتقای شعبه تأمین‌اجتماعی میاندوآب است که با توجه به آمار مراجعین و عملکرد شعبه قابل انجام است تا ان‌شالله شعبه این شهرستان، به جهت ساختار و تشکیلات، متناسب با شعب تیپ ممتاز ارتقاء یابد. برای جذب نیروی جدید در شعبه تأمین‌اجتماعی نیز در آزمون استخدامی که مهرماه برگزار شد؛ پیش‌بینی لازم انجام شده و پس از ارتقای تیپ نیز در صورت نیاز، جذب نیرو در آزمون‌های آینده انجام خواهد شد. درخواست‌های وام از سوی بازنشستگان این منطقه نیز مطابق طرح تسهیلات 12 میلیونی در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از خریداری و تحویل برخی تجهیزات پزشکی موردنیاز مرکز درمانی میاندوآب خبر داد و گفت: تجهیزات تصویربرداری، آزمایشگاه، چشم‌پزشکی انجام شده و هرآنچه تجهیزات پزشکی در این مرکز نیاز باشد، در اسرع وقت تأمین می‌شود و در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلی وجود ندارد.

دکتر موسوی، افزود: عمده‌ترین محدودیت ما برای توسعه خدمات درمانی در شهرستان میاندوآب همچون بسیاری از مناطق کم برخوردار کشور؛ محدویت در جذب کادر تخصصی درمانی است و به‌محض اینکه جذب پزشک متخصص در هر رشته‌ای انجام شود، تجهیزات موردنیاز در اسرع وقت تأمین می‌شود. در زمینه تأمین تجهیزات مرکز درمانی میاندوآب اقدامات خوبی طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است که باید با جدیت ادامه یابد و هر پزشک متخصصی که امکان جذب آن فراهم باشد؛ تجهیزات مورد نیاز تأمین می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم شهرستان میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: ما در شهرستان میاندوآب از سازمان تأمین‌اجتماعی می‌خواهیم که شعبه را به تیپ ممتاز و مرکز درمانی را به پلی‌کلینیک ارتقاء دهند و تجهیزات و نیروی تخصصی را نیز متناسب با این جایگاه فراهم کنند. وزارت بهداشت نیز با تأمین‌اجتماعی در زمینه تأمین نیروی انسانی در میاندوآب نهایت همکاری را خواهد داشت و در این زمینه با وزیر بهداشت صحبت کرده‌ام و ایشان قول مساعدت داده‌اند. وی افزود: موضوع دیگری که از تأمین‌اجتماعی و شستا انتظار داریم توجه ویژه به این منطقه است؛ در ادوار گذشته شستا به این منطقه بی‌مهری کرده است و انتظار داریم به‌ویژه در طرح بندر خُشک که برای جابجایی سریع محصولات کشاورزی منطقه و استان‌های همجوار در حال طراحی و اجراست؛ سرمایه‌گذاری کند.

بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از درمانگاه ملکان

همچنین در ادامه این سفر از درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان ملکان در استان آذربایجان‌شرقی بازدید کرد. دکتر موسوی در حاشیه این بازدید، در جلسه‌ای با حضور سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار ملکان، با اشاره به محرومیت این منطقه، افزود: محرومیت مناطق مختلف، ذاتی و هویتی منطقه نیست بلکه ناشی از کم‌کاری‌ها و مشکلات مدیریتی گذشته است. اگر نگاه ما به مسائل و ظرفیت‌های مناطق مختلف، درست باشد و در مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها درست عمل کنیم و امکانات را متناسب با ظرفیت‌ها و به شکل عادلانه توزیع کنیم، هیچ منطقه محرومی نباید در کشور داشته باشیم. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: امروز افتخار تأمین‌اجتماعی این است که اولویت اصلی خود را خصوصاً در حوزه دارای اولویتی مانند درمان، بر توسعه امکانات و ظرفیت‌های در مناطق کم برخوردار متمرکز کرده است. دکتر موسوی افزود: در دوره مدیریتی جدید در سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته، در توسعه خدمات کوتاهی نکرده‌ایم و در حال حاضر بالغ بر 180 پروژه در حال ساخت، توسعه، ایجاد و بهسازی داریم که بخش عمده این پروژه‌ها، مراکز درمانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار هستند. رویکرد ما در سازمان تأمین‌اجتماعی این است که مردم و افراد تحت پوشش باید به شکل عادلانه به خدمات ما دسترسی داشته باشند. اینکه گفته می شود این دولت، دولت مردمی و عدالت محور است به همین معناست که فراهم کردن امکان دسترسی عادلانه همه مردم به خدمات، در اولویت این دولت است. حضور میدانی ما در استان‌ها هم برای این است که عملکرد خود را از زاویه نگاه مخاطبان و ذی‌نفعان و مسئولان محلی ارزیابی کنیم و مشکلات و کاستی‌های احتمالی را شناسایی کرده و برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: طبیعی است که همه مشکلات و کاستی‌ها را یک شبه نمی‌توان حل کرد اما به تدریج و به اقتضای منابع و همواره با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار به توسعه خدمات تأمین اجتماعی ادامه خواهیم داد. دکتر موسوی در این جلسه از فرماندار ملکان خواست که فهرستی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه تهیه و به سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کند تا پس از بررسی و در قالب تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری‌های پیشین سازمان تأمین‌اجتماعی و صنایع موجود منطقه و با رعایت اصل سودآوری سرمایه گذاری؛ در مورد سرمایه‌گذاری شستا در این منطقه، بررسی و اقدام شود.

وی در این زمینه افزود: در سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ما ملزم به صیانت از منابع و ایجاد ارزش افزوده هستیم و امروز ولایت‌مداری در سازمان تأمین‌اجتماعی در معنای عمل به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری معنا پیدا می‌کند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در مورد تأمین امکانات و تجهیزات جدید برای درمانگاه تأمین اجتماعی ملکان به محض جذب پزشکان متخصص در این مرکز، قول مساعد داد.

آغاز عملیات احداث ساختمان جدید درمانگاه تأمین‌اجتماعی بناب

دکتر موسوی در ادامه این سفر، در مراسم آغاز عملیات احداث ساختمان جدید درمانگاه تأمین‌اجتماعی بناب اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی، شاهد تحول اساسی و پیشرفت کشور در حوزه تأمین‌اجتماعی هستیم و پوشش بیمه‌‎های اجتماعی کشور از 20 درصد به بیش از 70 درصد رسیده است و بیش از 50 درصد از جمعیت کشور، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند. ما در کنار توجه به مشکلات و کاستی‌ها و تلاش برای بهبود وضع موجود باید برخی مواقع به گذشته نیز نگاه کنیم و به دستاوردهای نظام اسلامی توجه کنیم. البته برخی موارد کاستی و ناعدالتی در توزیع خدمات وجود دارد و ما هم برای رفع این مشکلات به‌صورت جهادی تلاش می‌کنیم؛ اما از پیشرفت‌های کشور و نظام نیز باید آگاه باشیم و بدانیم که چه کارهای ارزشمندی برای خدمت به مردم انجام شده است. پوشش بیمه‌های درمانی کشور نیز با اقدامات ارزشمند دولت مردمی سیزدهم، به طور کامل و 100 درصدی برای همه جمعیت کشور محقق شده است.

دکتر موسوی با بیان اینکه توسعه خدمات درمان مستقیم، اولویت سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: با وجود همه محدودیت‌ها ما به دنبال توسعه و ارتقای خدمات به مردم هستیم. در حوزه درمان ما به دنبال تجهیز منابع و جذب نیروی متخصص و توسعه خدمات درمانی هستیم و تلاش ما این است که به‌صورت حداکثری خدمات درمانی را به هر اندازه که می‌توانیم، توسعه دهیم. درمان تأمین‌اجتماعی خواسته و نیاز اصلی بسیاری از بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی است و در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی با توجه به رایگان بودن خدمات، بیماران دغدغه‌ای ندارند.

دکتر موسوی ادامه داد: درمانگاه‌های تأمین اجتماعی قبل از انقلاب به 20 مرکز نمی‌رسیدند، اما امروز نزدیک به 390 بیمارستان و مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند و توسعه خدمات مراکز درمانی نیز با قوت در حال انجام است. موضوعی که امروز در شهرستان بناب انجام می‌شود، شروع پروژه احداث ساختمان جدید درمانگاه تأمین‌اجتماعی در بناب است که ان‌شاءالله به‌صورت پلی‌کلینیک ساخته خواهد شد و هزینه مورد نیاز برای احداث آن، حتماً در بودجه سال 1402 سازمان لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات درمانی این سازمان را نیازمند همکاری بیشتر مدیران استانی و محلی دانست و گفت: مدیران استانی باید در زمینه جذب نیروی متخصص به این سازمان کنند تا توسعه خدمات به نحو مطلوب انجام شود. در هر مرکز درمانی که پزشکان متخصص در هر رشته‌ای جذب شوند و شروع به کار کنند، تجهیزات مورد نیاز نیز در اسرع وقت فراهم می‌شود و انتظار داریم که مسئولان استانی از جمله مدیران حوزه بهداشت و درمان، با مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص همکاری بیشتری داشته باشند تا از امکانات و تجهیزات فراهم شده در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی برای خدمت به مردم، استفاده مطلوب انجام شود.

دکتر موسوی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای پرداخت 6 ماه از مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی از سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب اوراق گام، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال دریافت منابع پیش‌بینی شده در قالب این طرح هستند.

دکتر موسوی افزود: رایگان شدن خدمات درمان بستری در بیمارستان‌ها دانشگاهی در شهرهای فاقد بیمارستان تأمین‌اجتماعی در بسیاری از شهرهای استان آذربایجان شرقی قابل انجام است که از مدیران و مسئولان استانی درخواست داریم که این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت:  در شهرستان بناب، به ازای خروج هر یک بیمه‌شده من‌غیرحق از پوشش بیمه قالیبافان؛ یک نفر قالیباف واقعی تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرد. در بیمه کارگران ساختمانی نیز تلاش می‌کنیم که با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی همه افراد واجد شرایط و کارگران ساختمانی واقعی را تحت پوشش قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان منطقه‌ای نیز در این جلسه به طرح دیدگا‌های خود در زمینه توسعه خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی پرداختند. نماینده مردم بناب گفت: شهرستان‌های بناب، عجب شیر و ملکان نیازمند خدمات تأمین‌اجتماعی بیشتری هستند و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی هر چند که زحمات زیادی می‌کشند، اما خدماتی که ارائه می‌شود، متناسب با همه نیازهای جمعیت بیمه‌شده منطقه نیست. درمانگاه تأمین‌اجتماعی بناب در فضای محدود روزانه 600 مراجعه کننده دارد و انتظار داریم که هرچه سریع‌تر ساختمان جدید احداث شود و تکمیل شود. درمانگاه تأمین‌اجتماعی نیازمند جذب متخصصین رشته‌های مختلف از جمله رادیولوژیست و دندان‌پزشک است که انتظار داریم این متخصصان جذب شوند تا خدمات کامل‌تری به جامعه تحت پوشش ارائه شود.

وی افزود: در زمینه بیمه کارگران ساختمانی و بیمه قالیبافان انتظار داریم که اقدام اساسی شود و همه کارگران ساختمانی و قالیبافان واقعی تحت پوشش قرار گیرند.

در پایان این مراسم، نخستین کلنگ احداث ساختمان جدید درمانگاه تأمین‌اجتماعی بناب با حضور مسئولین استانی به زمین زده شد.

 

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید