در راستای ساماندهی صنوف و کنترل بازار انجام شد؛

آغاز به کار کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم

آغاز به کار کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم
کدخبر : 45463

نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم به ریاست افشار فتح‌الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و با حضور مسئولین اجرایی، انتظامی و قضایی شهرستان به عنوان عضو کمیسیون به منظور ساماندهی اصناف و کنترل بازار برگزار شد.

افشار فتح‌الهی در این جلسه اظهار داشت: یکی از مشکلات احصاء شده در قشم نبود تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی برای کنترل و ساماندهی بازار است و این موضوع در فصول پرگردشگر به ویژه نوروز به شدت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی تشکل‌های صنفی ابزار مناسبی برای مردم‌سازی حاکمیت است و خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و تعامل مثبت مسئولین قشم این مهم در آستانه انجام قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تا زمانی که تشکل‌های صنفی برپا و مشارکت اصناف محقق نشود، نمی‌توان در کنترل بازار به نتیجه مطلوب دست یافت و راه‌اندازی این تشکل‌ها کمک زیادی به کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد کرد.

به گفته فتح‌الهی، تشکل‌های صنفی در مناطق آزاد تحت عنوان انجمن صنفی و مطابق با فرآیند قانونی نظام صنفی کشور ایجاد خواهد شد و امیدواریم با راه‌اندازی چند انجمن صنفی ضروری تا پیش از نوروز روند ساماندهی بازار به مسیر مطلوب هدایت شود.

وی تاکید کرد: البته انجمن‌های تمام صنوف در همه شهرهای جزیره مطابق قانون باید برپا شود اما با توجه به ضرورت تشکیل انجمن‌های قشم و درگهان در اولویت قرار دارد

بنابراین گزارش، کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطابق با ماده 47 و 49 آیین نامه اجرایی حاکم بر تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی در مناطق آزاد آغاز به کار کرد و رییس تعزیرات حکومتی، فرمانده نیروی انتظامی، رییس شورای اسلامی شهر قشم، مدیر شبکه بهداشت و درمان، رییس امور مالیاتی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتاق تعاون، نماینده تام الاختیار فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، رییس و نائب رییس اتاق اصناف اعضای این کمیسیون هستند. همچنین در این جلسه رییس دادگستری و دادستان قشم نیز حضور داشتند.

در نخستین جلسه کمیسیون علاوه بر بررسی انتقادات و پیشنهادات اعضا، مقرر گردید تشکیل کارگروه‌های صنفی مواد غذایی و پروتئینی ، میوه و تره بار، مشاورین املاک، رستوران و فست فودها، تعمیرکاران خودرو و پوشاک در اولویت قرار گیرد و رییس کمیسیون در پایان احکام اعضا را اعطا نمود.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای مرکب از مدیر بازرگانی و اصناف، رییس اداره تعزیرات، نماینده نیروی انتظامی و دونفر معتمد جهت تایید صلاحیت متقاضیان کاندیداتوری انجمن‌های صنفی تشکیل گردد. پس از تایید صلاحیت متقاضیان لیست به کمیسیون ارسال و بعد از تایید کمیسیون انتخابات کارگروه های صنفی با نظارت هیات اجرایی ناظر بر انتخابات برگزار خواهد شد.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید