منطقه ویژه اقتصادی پیام/

عملیات توسعه زیرساخت شبکه فیبر در منطقه ویژه اقتصادی پیام آغاز شد

عملیات توسعه زیرساخت شبکه فیبر در منطقه ویژه اقتصادی پیام آغاز شد
کدخبر : 45536

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از آغاز عملیات توسعه زیرساخت شبکه فیبر در این منطقه خبر داد.

سید مجتبی حسین پور کاشانی افزود: در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و تکالیف ابلاغی به پیام ، توسعه زیرساخت شبکه فیبر داخل منطقه با هدف استقرار مراکز داده در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این شبکه بالغ بر پنج کیلومتر طول دارد تصریح کرد: مراکز داده و شرکت های مستقر که برای ارتباطات و خدمات رسانی خود نیازمند ارتباطات بر بستر فیبرنوری می باشند می توانند با افزونگی لازم به زیرساخت ارتباطی کشور متصل شوند.

حسین پور کاشانی با اشاره به اینکه متولی اصلی این پروژه شرکت ارتباطات زیر ساخت است گفت: عملیات اجرایی آغاز و تا یک ماه دیگر قابل بهره برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: با این اقدام کلیه شرکت ها اعم از مراکز داده، اپراتورهای ارتباطی و ... که نیاز به بستر فیبر نوری دارند می توانند با افزونگی لازم نیازهای ارتباطی خود را مرتفع نمایند.

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان اولین قطب مراکز داده کشور میزبان شرکتهای بزرگ ارائه دهنده خدمات مراکز داده داده است و استقرار این شرکت‌ها با توجه به توسعه زیرساختهای لازم و خدمات ویژه برای راه‌اندازی این کسب و کار با شتاب در حال پیگیری و اجرا است.

 

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید