با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

نخستین مرحله برداشت از مزرعه پرورش میگوی فوق متراکم جزیره

نخستین مرحله برداشت از مزرعه پرورش میگوی فوق متراکم جزیره
کدخبر : 45604

نخستین مرحله برداشت از مزرعه پرورش میگوی فوق متراکم کیان یزدان قشم با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به انجام رسید.

مزرعه پرورش میگوی فوق متراکم کیان یزدان قشم در مساحتی ۱۰ هکتاری و با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۰، بهره وری از این صنعت را باتوجه به محدودیت منابع زمین در جزیره قشم مورد نظر قرار داد.

این شرکت توانست در نخستین برداشت از ۶۰ مخزن در یک محوطه ۸ هزار متری در مدت زمان ۱۰۵ روزه،  ۱۵ تن میگوی مرغوب را وارد بازار صادراتی کشور کند که بالاترین نرخ تولید در هر هکتار است.

احسان خردمند، بهره بردار این پروژه با اشاره به مزایای این روش پرورش گفت: پرورش میگو به شیوه فوق متراکم ضمن نیاز کمتر به منبع محدود زمین در جزیره، به کاهش ۱۰۰ درصدی اتلاف انرژی نسبت به شیوه سنتی کمک کرده و امکان کنترل و پایش کیفیت محصول را مهیا می سازد.

وی ادامه داد: کنترل سایز و وزن میگوها به منظور یکدستی و سرعت در مرحله بسته بندی، افزایش بازماندگی ۱۵ درصدی و تلفات زیر ۱۰ درصد از مزایای دیگر این شیوه پرورش می باشد.

به گفته خردمند، این در حالی است که پرورش دهنده روش فوق متراکم می تواند ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به روش سنتی، انتظار وزن بیشتری از محصول در قیاس با میزان غذای مصرفی داشته باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به سادگی مرحله برداشت به دلیل استفاده از مخازن ۱۲ متری و کم عمق، افزود: سرعت برداشت در این مدل، یکی دیگر از چندین مزیت پرورش میگو به شیوه فوق متراکم است.

گفتنی است، شرکت کیان یزدان قشم با توان تولید ۶۴ تن میگو در هر هکتار، ۲۵۰ مخزن پرورش دارد که در مرحله نخست کار خود، ۶۰ مخزن را به بهره برداری و هم اکنون به مرحله برداشت رسانده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید