امام جمعه کیش عنوان کرد؛

کنگره ملی شهدای غواص گامی ارزشمند در راستای آگاهی بخشی به نسل جوان

کنگره ملی شهدای غواص گامی ارزشمند در راستای آگاهی بخشی به نسل جوان
کدخبر : 45664

امام جمعه کیش برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص را به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی بی نظیر در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره و از جان گذشتگی های شهدا در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه های دوم نماز جمعه 2دی که در مصلی بزرگ کیش با حضور مردم ولایتمدار و مومن جزیره برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص "معبر عشق" در جزیره کیش، گفت: شهدا با رشادت ها و از جان گذشتگی های خود امنیت و آسایش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن ها یکی از وظایف مهم آحاد جامعه است.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسوولیت های اجتماعی، گفت: باید برای رفع مشکلات مردم از جمله مسائل معیشتی، ارتقاء سطح خدمات و امکانات رفاهی، تکمیل ساختمان های نیمه کاره و مصلی کیش و همچنین مشکلات موجود در آموزش و پرورش اقدامات لازم انجام شود.

وی در رابطه با برگزاری برنامه های ویژه ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با همت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات برنامه های این ایام با فضاسازی مناسب شهری آماده برگزاری می شود.

علیرضا بی نیاز با اشاره به هفتم دی، سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تأسیس این نهضت یک انحطاط تاریخی طولانی بیسوادی برطرف شده و کشور ما جزو کشور‌های پیشرفته در نرخ باسوادی محسوب می شود و در این زمینه پیشرفت های علمی بسیاری در جامعه اسلامی کسب شده است.

امام جمعه کیش با بیان این که برخی فرهنگ های غربی و مغایر با ارزش های اسلامی در جامعه فراگیر شده است از آن ها به عنوان شبیخون فرهنگی نام برد و افزود: دشمنان دین با ترویج ارزش‌های ضد دینی در کانال‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی و فضای مجازی شبیخون فرهنگی را رقم زده اند و ضروری است همه مردم با آگاهی و بصیرت کامل در این زمینه با آن ها مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی (ع) به موارد مشترک دینی و ارزش های معنوی و الهی بین ادیان مختلف با مسیحیت اشاره کرد و گفت: ترویج صلح و دوستی و نفی طاغوت و مبارزه با مستکبران جهان یکی از موضوعات ارتباط میان پیروان ادیان مختلف است که کتاب قرآن می‌تواند زمینه همکاری و ارتباط بین آن ها را فراهم کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید