معاون اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد؛

بانک‌های قرض‌الحسنه در حوزه خدمات الکترونیک پیشرو هستند

بانک‌های قرض‌الحسنه در حوزه خدمات الکترونیک پیشرو هستند
کدخبر : 45696

رضا رزمی گفت: بانکداری فیجیتال تلفیقی از بانکداری فیزیکی و دیجیتال است و باید در مسیری حرکت کنیم که وظیفه شعب تنها راهنمایی مشتریان برای استفاده از خدمات الکترونیکی باشد. خوشبختانه بانک‌های قرض‌الحسنه در این حوزه پیشرو هستند.

«رضا رزمی» معاون اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک با حضور در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی «رادیو گفت‌وگو» به تبیین خدمات بانک‌‌های قرض‌الحسنه و راهکارهایی برای توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه پرداخت.

رزمی با اشاره به اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه کار بانکداری خرد انجام می‌دهند، گفت: بر اساس آخرین مجوز بانک مرکزی این بانک‌ها می‌توانند تا ۲۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقوقی پرداخت کنند. افزایش سقف مبالغ وام‌ها از سوی بانک مرکزی حرکت بسیار مثبتی بود.

وی افزود: وام‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال مددجویان کمیته امداد و... نیز جزو تکالیف بانک‌های قرض‌الحسنه است که با روند بسیار خوبی در حال پرداخت آن هستند.

رزمی اظهار داشت: سقف بازپرداخت این وام‌های قرض‌الحسنه نیز ۷ سال است. هیچ پولی نیز در حساب‌های مشتریان بلوکه نمی‌شود و مشتریان بر اساس کارکرد حساب خود می‌توانند نسبت به دریافت وام قرض‌الحسنه اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه بانکداری قرض‌الحسنه، گفت: اگر بانک‌های قرض‌الحسنه توسعه یابند و بیش از پیش در جامعه شناخته شوند، می‌توانند بخش زیادی از نیازهای افراد به خدمات بانکی را پوشش دهند.

رزمی گفت: مشتریانی که از خدمات و وام‌های بانک‌های قرض‌الحسنه استفاده می‌کنند، مجدداً تمایل به ادامه استفاده از وام‌ها و استمرار در دریافت خدمات از این بانک‌ها دارند. این افراد کسانی هستند که نیازشان دریافت وام‌های خرد است و این نیاز دقیقاً از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه پاسخ داده می‌شود.

معاون اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: بانک‌های قرض‌الحسنه بر مبنای اساسنامه خود اصلاً مجوز بنگاه‌داری ندارند و باید منابع خود را صرف پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه کنند که در این بخش نیز عملکرد بسیار مناسبی دارند.

وی خواستار تغییر نگاه به حوزه قرض‌الحسنه از وضعیت سنتی به بانکداری مدرن توسط مردم و مراجع بالادستی شد و هزینه بانکداری الکترونیکی را بسیار پایین‌تر از بانکداری حضوری و سنتی ارزیابی کرد.

رزمی همچنین گفت: بانکداری فیجیتال تلفیقی از بانکداری فیزیکی و دیجیتال است و باید در مسیری حرکت کنیم که وظیفه شعب تنها راهنمایی مشتریان برای استفاده از خدمات الکترونیکی باشد. خوشبختانه بانک‌های قرض‌الحسنه در این حوزه پیشرو هستند.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید