امام جمعه اهل تسنن کیش:

تجلیل از مقام شامخ شهدا، انتقال پیام ماندگار آنها به نسل جوان کشور است

تجلیل از مقام شامخ شهدا، انتقال پیام ماندگار آنها به نسل جوان کشور است
کدخبر : 45788

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش در نخستین کنگره ملی شهدای غواص، تجلیل از مقام شامخ شهدا را انتقال پیام به آینده سازان این مرز و بوم عنوان کرد.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش در این مراسم گفت: ما هرچه داریم از شهدا داریم، خداوند را شاکریم که به برکت خون پاک شهیدان شرایطی فراهم شد تا با برگزاری این کنگره به همت مردم، مسئولان و جوامع مختلف جزیره، در جمع یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس، تجلیلی کنیم از حماسه شهدای غواص و این کار خدا پسندانه به عنوان برگ زرینی در تاریخ کیش به یادگار خواهد ماند.

وی در رابطه با ورود پیکر های شهدای غواص به کشور بیان داشت: خبر کشف پیکرهای شهیدان مظلوم غواص که با دستان بسته در گور دسته جمعی دفن شدند همچنین خبر پیدا شدن شهدای غواص عملیات کربلای 4 و ورود پیکرهای مطهر 130 شهید غواص از عراق به ایران اثرات روحی و احساسی بسیار زیادی برای مردم درپی داشت.

شیخ یعقوب شمس افزود: 18 پیکر از شهدا مربوط به عملیات کربلای 4 بود که در جزیره ام الرصاص با دستان بسته پیدا شدند و بهانه ای شد که بار دیگر رشادت های این عزیزان مرور شود و به یاد بیاوریم بازگشت این شهدا بعد از 30 سال چه حماسه هایی نه تنها در پایتخت بلکه در کل کشور آفرید.

امام جمعه اهل تسنن کیش عنوان کرد: عملیات کربلای 4 هیچگاه مظلومیت و شجاعت رزمندگان را فراموش نمی کند و مظلومیت این غیور مردان، غربت این دلیر مردان را از ذهن ها پاک نمی کند، خبر ورود پیکر های مطهر آنها بعد از گذشت 30 سال از شهادت به کشور، سرآغاز یک موج مردمی سرشار از عواطف و احساسات پاک نسبت به شهدای 8 سال دفاع مقدس همچنین شهدای مظلوم غواص بود .

شمس تصریح کرد: ما وارثان خون شهیدان هستیمبنابراین مردم و صاحب نظران، مستند سازان و روایتگران وظیفه دارند نام این عزیزان را زنده نگه دارند چرا که ما هرچه داریم از شهدا داریم.

امام جمعه اهل تسنن کیش در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی شهدای غواص به عنوان حافظان حریم و حرمت وطن و تکریم خانواده های معزز شهدا گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدا انتقال پیام ماندگار آنان به نسل جوان و آینده سازان این مرز و بوم است.

هم زمان با برگزاری آیین نخستین کنگره ملی شهدای غواص، با حضور سردار محمدجعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ع)، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش و جمعی از ایثارگران و خانواده معظم شهدا از تمبر این مراسم در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش رونمایی و ممهور به مهر شرکت پست شد و حاضرین به رسم یادبود بر حاشیه این تمبر یادداشت نگاشتند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید