مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

تعیین اولویت تشکیل اتحادیه های صنفی برای نظارت بر بازار

کدخبر : 45796

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نبود تشکل ها و اتحادیه های صنفی فعال یکی از دلایل اصلی عدم نظارت دقیق و ایجاد گرانی برخی محصولات بویژه اقلام مصرفی در بازار است.

افشار فتح الهی اظهار داشت: مراحل نهایی تدوین آیین نامه نظام صنفی مناطق آزاد کشور به پیشنهاد منطقه آزاد قشم در حال انجام است و پس از نهایی شدن و تصویب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف نیز با حضور نمایندگان تمامی دستگاه ها و بخش های مختلف برگزار شده و قرار است تا اتحادیه های صنفی برخی اصناف در آینده نزدیک و پیش از تعطیلات نوروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تشکیل کارگروه های صنفی مربوط به حوزه های مواد غذایی و پروتئینی، میوه و تره بار، مشاورین املاک، رستوران و فست فودها، تعمیرکاران خودرو و پوشاک با اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته فتح الهی؛ با راه اندازی تشکل های صنفی شاهد نظارت دقیق تر و جلوگیری از تخلفاتی مانند گرانفروشی یا کم فروشی توسط واحدهای صنفی خواهیم بود که می تواند رضایت گردشگران و ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل های صنفی در مناطق آزاد تحت عنوان انجمن صنفی و مطابق با فرآیند قانونی نظام صنفی کشور ایجاد خواهد شد و امیدواریم با راه اندازی چند انجمن صنفی ضروری تا پیش از نوروز روند ساماندهی بازار به مسیر مطلوب هدایت شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: