رییس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانونی اساسی مجلس در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

حمایت نمایندگان از تسهیل در تامین منابع مالی برای مناطق آزاد

حمایت نمایندگان از تسهیل در تامین منابع مالی برای مناطق آزاد
کدخبر : 45905

رییس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس گفت: رفع بروکراسی زائد، تسهیل و ایجاد تنوع در استفاده از ابزارهای تامین مالی می تواند به توسعه و پیشرفت مناطق آزاد کمک کند و نمایندگان مجلس از این موضوع استقبال می کنند.

شمس الدین حسینی در نشست اعضای این کمیسیون با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: این کمیسیون با هدف تسهیل شرایط برای کسب و کار، رونق تولید  کشور و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اقتصادی مردم فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم تصمیمات خوبی در این حوزه اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه آمارها نشان می دهد که در سال های گذشته رشد اقتصادی کشور بطور متوسط کمتر از 0.8 درصد بوده که با توجه به رشد 1.4 درصدی جمعیت، موجب کاهش درآمد سالانه کشور و کوچک شدن سفرهای مردم شده است.

به گفته حسینی؛ کمبود منابع مالی از ابتدای تاسیس مناطق آزاد موجب ناترازی سوری در مناطق آزاد کشور شده است و نمایندگان مجلس نیز از تسهیل و ایجاد تنوع برای استفاده از ابزارهای تامین مالی در این مناطق برای رسیدن به توسعه و پیشرفت حمایت می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تامین مالی در اقتصاد ایران به شیوه سنتی و همراه با بروکراسی زائد صورت می گیرد و در کمیسیون جهش تولید به دنبال قوانینی هستیم که ضعف های موجود در حوزه تامین مالی کشور با برنامه ریزی و همراه رفع قوانین مانع پیشرفت برطرف شود.

رییس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس افزود: نمایندگان مجلس و این کمیسیون بطور ویژه این آمادگی را دارند تا طرح های پیشنهادی تامین مالی را به شرط اینکه برای دولت بار مالی اضافی به همراه نداشته باشد را مورد بررسی قرار دهند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و رفع موانع تولید مهمترین عملکرد این کمیسیون بود که امیدوار هستیم با ایجاد شرایطی جهت تسهیل و تنوع ابزارهای تامین مالی، موجب سرعت گرفتن توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور شویم.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: