به منظور کاهش ارزبری و رفع محدودیت‌ های واردات گریس‌ های تخصصی محقق شد

خودکفایی ۸۶ درصدی ساپکو در داخلی‌سازی روغن‌ گریس دور بالای LGEP2

خودکفایی ۸۶ درصدی ساپکو در داخلی‌سازی روغن‌ گریس دور بالای LGEP2
کدخبر : 45912

با همت شرکت ساپکو و متخصصان زنجیره تامین داخل و در چارچوب سیاست‌های کلی گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، پروژه داخلی‌سازی گریس دور بالای LGEP2 تعریف و با دست‌یابی به عمق خودکفایی ۸۶ درصدی، مشکل واردات این گریس رفع شد.

به منظور  توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، کاهش هزینه تامین و سهولت دسترسی به محصول و نیز رفع مشکل واردات گریس‌، شرکت ساپکو، داخلی‌سازی روغن‌ گریس دور بالای LGEP۲ را در دستور کار قرار داد.

LGEP۲، گریس مناسب دور و فشار بالا بر پایه لیتیم بوده که مناسب کار در شرایط سخت و ارتعاش است. این گریس در کاربردهای عمومی تحت شرایط سخت و ارتعاشات، روان‌کاری خوبی از خود نشان داده و به عنوان گریس کمک تولیدی در مجموعه موتور‌سازی و سالن های تعمیرات رنگ مصرف می‌شود.  

گفتنی است، با توجه به  اعلام نیاز ایران‌خودرو مبنی بر تامین سالانه ۳۰۰ کیلوگرم گریس LGEP۲، این پروژه از شهریور سال ۱۳۹۹ با تدوین تست‌پلن و جستجوی شرکت داوطلب برای تولید این محصول آغاز و پس از شناسایی تامین‌کنندگان داخلی، نمونه‌برداری و انجام تست‌های آزمایشگاهی با نتایج آزمون‌‌های نمونه خارجی مقایسه شد و سرانجام شرکت آسیا ژوله نمونه گریس خود را با نامI.P. Grease  LJEP ۲ V۲۲۰  به عنوان گریس معادل با گریس خارجی پیشنهاد داد و این نمونه به تایید مهندسی ایران خودرو رسید.

در حالی که گریس LGEP۲ قابل خرید خارجی در وضعیت تحریمی، دارای سه ماه ماندگاری در خط مصرف در شرایط فشار و دمای بالاست، این گریس خودکفا شده با مدت ماندگاری شش‌ماه در خط مصرف، هم پایه نظیر خارجی خود، شرکت SKF است و شش ماه تایید نهایی خط مصرف را  با حفظ کامل خواص ظاهری اخذ کرده و در شهریورماه سال ۱۴۰۱به مدار تولید پیوسته است.

شرکت ساپکو با همراهی شرکت آسیاژوله به عمق خودکفایی ۸۶ درصدی در داخلی‌سازی این ماده اولیه کمک‌تولیدی دست یافته و پیش‌بینی می‌شود، این پروژه، زمینه‌ساز کاهش ارزبری ۱۳ هزاریورویی در تامین باشد.

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید