بانک پاسارگاد/

 کلنگ احداث مجموعه آموزشی دارالفنون استان اردبیل توسط بانک پاسارگاد بر زمین نشست

 کلنگ احداث مجموعه آموزشی دارالفنون استان اردبیل توسط بانک پاسارگاد بر زمین نشست
کدخبر : 45984

آغاز عملیات احداث 2 واحد مدرسه‌های 15 کلاسه دارالفنون استان اردبیل، با‌حضور وزیرآموزش و پرورش، نایب‌رئیس مجلس، مدیرعامل بانک پاسارگاد و جمعی از مدیران این بانک و مدیران استانی و محلی برگزار شد.

آیین آغاز عملیات احداث 2 باب دبیرستان‌های دارالفنون در مراسمی در روز جمعه 18آذرماه1401 با‌حضور یونس نوری "وزیر آموزش و پرورش"، علی نیکزاد "نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین"، سید کاظم موسوی و صدیف بدری "نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین"، سید حامد عاملی "استاندار اردبیل"، مجید قاسمی "مدیرعامل بانک پاسارگاد"، جمعی از مدیران این بانک و مدیران استانی و مسئولان محلی برگزار شد.

در این مراسم یوسف نوری وزیرآموزش و پرورش به نقش آموزش در تربیت نسل آینده اشاره داشت و در این راستا گفت: تربیت نسل آینده می‌تواند بزرگترین سرمایه‌گذاری در توسعه سرمایه انسانی و خلق ثروت در کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت برای آموزش و پرورش اهمیت بسیاری قائل است و اعتبارات سنگینی را در این راستا در نظر گرفته، افزود: اختصاص اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در قالب بودجه سال جاری و همچنین اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریالی در جریان سفرهای استانی برای تأمین زیرساخت‌ها و بسترهای آموزش و پرورش تعهد شده است.

نوری در ادامه به نقش مهم خیرین در ساخت فضاها و زیرساخت‌های آموزشی کشور اشاره داشت و از خیرین فعال در این حوزه به‌خصوص آقای دکتر قاسمی تشکر کرد و افزود: 50درصد کلاس‌های درس مورد نیاز کشور به همت خیرین احداث و تأمین می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تربیت نسل جدید جامعه و تربیت و هدایت آن‌ها بر عهده معلمان است به‌طوری که لازم است با مردمی‌سازی آموزش، اولیا نیز در کنار معلمان در این خصوص نقشی مثبت ایفا کنند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز در این مراسم ضمن تجلیل از بانک پاسارگاد با بیان اینکه وظیفه همه مسئولان نگاه عمیق به فرهنگ و تعلیم و تربیت است، گفت: در جهت ایجاد عدالت و برابری در سیستم آموزش و پرورش در رتبه بندی معلمان آخرین مدرک تحصیلی لحاظ خواهد شد.

در ادامه این مراسم مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به آیه 24 سوره حج " وَهُدُوا إِلَى الطَّیِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَى صِرَاطِ الْحَمِیدِ" سخنان خود را آغاز کرد و افزود: اگر نیت خیر باشد خداوند خودش راهگشا است، بنده فرزند کارگری هستم و افتخار بنده این است که امانتدار عرق جبین آن کارگر شریف و پاسدار زحمات مادری باشم که 6 فرزند را با چنگ و دندان تربیت کرده است، بنده معلمی را از دوره ابتدایی شروع کردم، معلمی هنر است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه افزود: من فرزند آن کارگری هستم که همواره می‌گفت کت و شلوار خود را می‌فروشم تا تو درس بخوانی و امروز ما می‌گویم کت‌و‌شلوار خود را می‌فروشیم تا فرزندان این مملکت خوب درس بخوانند و این باید تبدیل به شرف ملی شود. آموزش و پرورش با بودجه دولتی نمی‌تواند غایت فرهنگی مورد نظر را تأمین کند و مردم باید مشارکت کنند. ما می‌توانیم کشور را به نهضت مدرسه‌سازی تبدیل کنیم.

مجید قاسمی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی افزود: بانک پاسارگاد در بحث مسئولیت‌های اجتماعی شرایط خاصی را از ابتدا تعریف کرده است. بانک پاسارگاد، بانکی رضوی است و از ابتدا با این رویکرد شروع به فعالیت کرده است. ما از سال1398 که سیل در کشور اتفاق افتاد حدود 48 مدرسه را در مناطق مختلف و به‌خصوص مناطق سیل‌زده ساخته‌ایم و از سالی که مقام معظم رهبری "سال فرهنگ" را اعلام فرمودند، ساخت کتابخانه را آغاز کردیم و تاکنون 18 کتابخانه در نقاط مختلف کشور ساخته‌ایم.

خداوند را شاکریم که این رویکرد مورد عنایت خداوند واقع شد و تداوم نیز دارد و روند ساخت کتابخانه‌ها و مدارس در کشور مورد توجه است و همچنان اجرایی خواهد شد.

قاسمی در ادامه با تأکید بر استعداد بالای ایرانی‌ها و لزوم شناسایی این استعدادها بر ایجاد زیست‌بوم و سکوی استعدادیابی در آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت بانک پاسارگاد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز خدمات‌دهی به مشتریان، توانسته گستره ارائه خدمات خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی به بخش‌های زیادی از کشور گسترش دهد و با توسعه این تکنولوژی به سمتی حرکت خواهد شد که برای دریافت خدمات روزی به شعبه نیاز نباشد.

رئیس دانشگاه خاتم در ادامه با اشاره به تأسیس دانشگاه خاتم و حرکت در مرز دانش دنیا و تأسیس رشته‌های خاص به همکاری با یک دانشگاه اروپایی در جهت پرورش دانش‌آموختگان شایسته اشاره داشت و در این خصوص گفت: در حال حاضر انتخاب اول رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه خاتم است، به این مفهوم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر برای دوره کارشناسی‌ارشد، دانشگاه خاتم را انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط بانک پاسارگاد در راستای ساخت 7500 تخت بیمارستانی به ساخت یک دانشگاه علوم‌پزشکی در کنار هر یک از بیمارستان‌های در حال احداث اشاره داشت و افزود: اولین بیمارستان در حال احداث ان‌شالله تا اَمردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی در ادامه با اشاره به عملکرد مناسب بانک پاسارگاد در بخش‌های مختلف به سرمایه‌گذاری بانک در 36 طرح از معدن تا محصول نهایی اشاره کرد که منجر به ایجاد ارزش‌افزوده و رشد مناسب صادرات کشور شده است و از جمله ثمرات دیگر این اقدامات را بسته شدن پرونده استان کرمان به عنوان بزرگترین مرکز خام فروشی کشور دانست چرا که در کنار هر واحد معدنی یک واحد فراوری بنا شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های سازنده گروه پاسارگاد در حوزه انرژی به انجام عملیات اکتشاف دو میدان سپهرو جفیر که برای اولین بار توسط یک شرکت ایرانی (هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد) انجام شده است اشاره کرد و اعلام امیدواری کرد که تا هفته‌های آینده بهره‌برداری از این پروژه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راجع به موضوع پژوهش و علم که فرمودند "العلم سلطان"، بر تأثیر برنامه‌ریزی و استفاده درست از امکانات در تحقق این مهم تأکید کرد.

قاسمی در ادامه با اشاره به تأثیر عملکرد سیستم بانکی در توسعه اقتصادی کشور بر اهمیت حمایت از فعالیت‌های بانک‌های خصوصی اشاره و این عامل را به‌عنوان عاملی مهم که بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن که از ثمرات آن بهره‌مند شدند بیان کرد.

وی در ادامه درخصوص احداث 2 دبیرستان دارالفنون تشریح کرد: این مجتمع آموزشی در فضایی حدود 10هزار مترمربع احداث می‌شود و علاوه بر 30کلاس که پذیرای دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی است، شامل کتابخانه و یک سالن اجتماعات 350 متری نیز خواهد بود و هزینه‌ای معادل 150میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده‌است که ان‌شالله تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه افزود: ساخت 10 مجتمع دخترانه و پسرانه دارالفنون با نرخ امروز هزینه‌ای معادل 1500میلیارد تومان بودجه لازم دارد که یک بانک خصوصی با توجه به مسئولیت خود نسبت به پاسخگویی سالیانه به سهامداران و حفظ منافع ایشان نمی‌تواند این هزینه را به تنهایی تقبل کند، ولی این امکان وجود دارد که این مبلغ به جای هزینه به شکل سرمایه‌گذاری انجام شود و در مدت سی سال آن را مستهلک کرد. این امر نیاز به وجود مجوزهای قانونی در این خصوص دارد و امکان حل این گونه مسایل از طریق نظام بانکی کشور وجود دارد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در پایان ضمن تشکر از همت و همدلی مسئولین استان اردبیل با اشاره به وامداری امانت شهدای اسلام  از صدر تاکنون و همراستا بودن این مراسم در تداوم راه و فرهنگی که با وجود این شهدا ایجاد شده است با ذکر صلوات به صحبت‌های خود پایان دادند.

گفتنی است با ساخت این مجموعه آموزشی، 30کلاس معادل 10هزار مترمربع به فضای آموزشی استان اردبیل افزوده می‌شود و امکان ادامه تحصیل در مدرسه دارالفنون برای دانش‌آموزان عزیز استان اردبیل فراهم خواهد شد.

 

روابط‌عمومی بانک پاسارگاد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید