در دیدار معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مطرح شد:

افزایش همکاری های سازمان منطقه آزاد ماکو با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی

افزایش همکاری های سازمان منطقه آزاد ماکو با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی
کدخبر : 46069

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور افزایش همکاری های بین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان،‌ با مرتضی صفری مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و اعضای شورای معاونین این اداره کل دیدار و گفت و گو کردند.

بهنام امیریان در این دیدار به ساماندهی کاخ موزه باغچه جوق به عنوان مهمترین بنای تاریخی منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و گفت:توقف عملیات ترمیم این بنا زیبنده منطقه نیست و باید تا نوروز سال ۱۴۰۲ عملیات ترمیم به اتمام رسیده و در معرض بازدید مسافران نوروزی قرار گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در کنار زیرساخت های حمل و نقل فرودگاه و جاده، احداث زیرساخت ریلی نیز پیگیری می شود ادامه داد: برای یک شب اقامت مسافران داخلی و خارجی که از منطقه آزاد ماکو تردد می کنند برنامه ریزی شده و امکانات رفاهی و اقامتی برای مسافران پیش بینی خواهد شد.

وی با اشاره اینکه عمده آثار تاریخی در مخازن میراث فرهنگی استان است خاطرنشان ساخت: برای ایجاد موزه در خود منطقه آزاد ماکو می توان فضا اختصاص داد تا آثار متعلق به منطقه به آنجا منتقل شود.

امیریان با اشاره به اینکه توجه به موضوع گردشگری یکی از اولویت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکو است، افزود: برای این منظور افزایش همکاری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای معرفی ظرفیت‌های منطقه، افزایش تعداد پروزهای منطقه آزاد ماکو از دو نوبت در هفته به پنج نوبت و انجام تورهای ترکیبی گردشگری از جمله برنامه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: احیای قلعه قبان ماکو، ساماندهی کاخ سردار ماکو و احیای بناهای پردیسان ماکو از جمله اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو بوده و در این راستا آماده همکاری با اداره‌کل میراق‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز گفت: در حوزه‌های تخصصی این اداره‌کل زمینه‌های مشترک همکاری زیادی با سازمان‌ منطقه آزاد ماکو وجود دارد و در این راستا همکاری‌های فی‌مابین بیشتر می‌شود.

مرتضی صفری با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت اقامتی استان اظهار کرد: ۹۰ درصد ظرفیت اقامتی استان در ارومیه است که برای افزایش ظرفیت اقامتی در سایر شهرستان‌ها نیز باید از سرمایه‌گذاری در این حوزه کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به ظرفیت سازمان منطقه آزاد ماکو، می‌توان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش ظرفیت‌های اقامتی در شمال استان برنامه‌ریزی کرد.

او ادامه داد: وجود منطقه آزاد ماکو یک ظرفیت بزرگ برای آذربایجان غربی است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در سال‌های گذشته معرفی و شناخته نشده و بنابراین این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

صفری تصریح کرد: افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان و تهیه پکیج گردشگری چند روزه از جمله اولویت‌های این اداره‌کل در راستای توسعه گردشگری است.

در ادامه جلسه نیز بازدید از موزه شهرستان ارومیه صورت گرفت.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: