مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

قطعی گاز و برق به صنعت فولاد کشور خسارت زیادی وارد کرده است

قطعی گاز و برق به صنعت فولاد کشور خسارت زیادی وارد کرده است
کدخبر : 46081

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: تامین انرژی به یکی از مهمترین مشکلات صنعت فولاد تبدیل شده و تداوم قطعی گاز و برق خسارت زیادی را به صنعت فولاد کشور وارد کرده است.

محمد یاسر طیب نیا افزود: به علت نبود اقدامات موثر در زمینه بهینه سازی مصرف گاز امروز با چالش مهمی در این زمینه مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: امروز فولاد سازان در فصل گرمای سال با مشکلات برق و در فصل سرد سال با مشکلات گاز مواجه هستند و چالش های فراروی تامین انرژی برای فولادسازان بسیار اهمیت پیدا کرده است.

طیب ‌نیا افزود: این در حالی است که بزرگ‌ترین مصرف گاز کشور مصارف خانگی است و حدود ۲۱ درصد از مصرف گاز کشور به بحث مصارف خانگی مربوط است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: اما در فصل سرد سال این ۲۱ درصد مصرف خانگی گاز به بیش از ۶۰ درصد افزایش می یابد و این برای صنایع مشکلاتی را به وجود می آورد.

طیب نیا اظهار داشت: با این شرایط دولت و شرکت های مسئول مجبور می‌شوند که جهت حمایت از مصارف خانگی، کاهش گاز را در صنایع در نظر بگیرند و این سبب قطعی گاز واحدهای فولادی می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهارداشت: در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی باید تمام صنایع خود را موظف کنند و همه بنگاههای صنعتی در این زمینه باید پیشگام شود ولی اگر بخواهیم در بلند و یا تا مدت اتفاق خوبی در کشور بیافتد باید تمرکز خود را روی بهینه سازی مصرف خانگی متمرکز کنیم وی گفت: در حال حاضر متوسط راندمان نیروگاه های برقی 38 درصد است و اگر بخواهیم در این عرصه شاهد تحولات خوبی باشیم باید به سمت نیروگاه هایی با راندمان بالا بریم و ظرفیت نیروگاهی خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: این شرکت هم اکنون ساخت یک نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی را در دستور کار خود قرار داده که متوسط راندمان آن حدود ۶۰ درصد است.

طیب نیا بیان کرد: افزایش راندمان نیروگاه های برق باید در سطح کشور عملیاتی شود و در این شرایط این مسئله یعنی کاهش مصرف انرژی با راندمان بیشتر از مهمترین اولویت های کشور است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت ملی گاز ایران در دست اقدام دارد تا در حوزه مصارف خانگی بتوانیم با افزایش راندمان در بخاری های ساخت داخل تا 90 درصد در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت همکاری کنیم و این نیازمند سرمایه گذاری زیاد است که توجیه اقتصادی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: اگر این مسئله باعث با استقبال وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مواجه شود، می تواند الگوی جدیدی در این حوزه برای مصرف کنندگان ارائه شود.

 

دنیای معدن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید