نشست عصرانه تشکل های مردمی و مسئولین با موضوع؛

«نقش تشکل های مردمی در مدیریت محیط زیست» برگزار شد

«نقش تشکل های مردمی در مدیریت محیط زیست» برگزار شد
کدخبر : 46213

در ادامه سلسله نشست های عصرانه تشکل های مردمی و مسئولین، نشست نقش تشکل های مردمی در مدیریت محیط زیست با حضور دکتر سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، دکتر مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران و سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن های شهر تهران و با حضور بیش از ۵۰ مدیرعامل تشکل مردمی حوزه محیط زیست در ستاد سمن های شهر تهران برگزار شد.

محسن پیرهادی اظهارداشت: از شنیدن دغدغه همراهان بیمار، خودم از نزدیک این مشکلات را دیدم و پیگیری کردم؛ چند همراه سرا در اطراف بیمارستان ها احداث شده و در ماه های آینده هم چند همراه سرای دیگر افتتاح می شود.

وی افزود: ایمنی بافت فرسوده و آسیب های اجتماعی و محیط زیست از موضوعات کلان برنامه چهارم شهری است

پیرهادی خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس های فعال از ۶ هزار دستگاه به ۲ هزار دستگاه فعلی رسیده است این در حالی است که به موضوع کرونا و شیوع آن در تهران رسیده بودیم و خلا کمبود اتوبوس دیده نشد؛ تعداد مطلوب اتوبوس های تهران ۱۰ هزار دستگاه است که این رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه که ۳۰ درصد شهرداری تهران می شود را می طلبد که شدنی نیست زیرا بقیه کارهای پایتخت رو زمین می ماند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جمعیت بالای شهر تهران و استان تهران گفت: جمعیت پذیری شهر تهران و استان تهران مشخص نیست مگر می شود نصف جمعیت ایران را به تهران آورد اگر در شهر پرند چاه آب ۴۰۰ متری احداث کنیم هم به آب نمی رسیم.

وی گفت: نباید فقط به ساخت و ساز در تهران فکر کرد بلکه باید به ارائه خدمات به جمعیت تهران هم فکر کرد.

پیرهادی تصریح کرد: کوهستان های اطراف تهران محلی برای ورزشو اوقات فراغتی ارزان است اما به هیچ وجه به آن توجه نکردیم در حالی که اقدام مفرح و سالمی است.

وی افزود: نامه ۶ صفحه ای به سلاجقه رییس سازمان محیط زیست درباره مشکلات زیست محیطی تهران ارسال کردم و نامه ای هم به رییس سازمان استاندارد و رییس جمهور ارسال خواهم می کنم

عضو شورای شهر تهران گفت: باید درباره فاضلاب پایانه های اتوبوسرانی و ایستگاه های مترو فکری عاجل است همچنین باید تکلیف معارضین محلی اطراف کانال های محیط زیستی مشخص شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سالجاری ۱۱۰ مخزن آب اضطراری در محلات نصب می شود تا در مواقع بحران مردم ۷۲ ساعت آب داشته باشند البته تا پایان برنامه چهارم برنامه جامع تهران باید به ۴۴۰ مخزن برسیم. بازیافت زباله های ساختمانی هم در حال انجام است و قرار است توسعه پیدا کند.

پیرهادی افزود: محیط زیست زنجیره است به همین دلیل بعد از آلودگی هوای تهران، این آلودگی به استان البرز می رود.

وی خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک باید اصلاح شود و آمار و شاخص های سیاه انتشار مربوط به سال ۹۴ است که باید بروز شود تا همه مولفه ها دیده شود.

پیرهادی تصریح کرد: مردم چاره ای جز خرید از ۲ خودرو ساز بزرگ ندارند و هر چه تولید کنند مردم مجبور به خرید هستند.

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز در این نشست اظهار داشت: امروزه حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار توام با هم در جهان دیده می شود.

وی افزود: حکمرانی در مدیریت شهری و کلان شهرها تغییر کرده و اداره شهر در دستان مردم است در جمهوری اسلامی ایران هم باید اینگونه باشد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: باید تغییر اقلیم تنوع زیستی و آلودگی هوا که بزرگترین مشکلات محیط زیستی کشورمان است را درک کنیم.  

نجفی گفت: تره بارها و فروشگاه های شهروند را موظف کردیم که طبق برنامه ریزی خاصی باید تعداد کیسه های پلاستیکی را کم کنند و به جای آن کیسه های پارچه ای یارانه ای جایگزین شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: