بیمه اتکایی ایران معین/

ایران معین؛ تداوم سودآوری از بیمه‌گری مستقیم تا اتکایی

ایران معین؛ تداوم سودآوری از بیمه‌گری مستقیم تا اتکایی
کدخبر : 46343

مطابق عملکرد شش ماهه بیمه اتکایی ایران معین، رشد و سودآوری فعالیت این شرکت در حوزه بیمه‌گری مستقیم به حوزه کلان‌تر و جذابتر بیمه‌گری اتکایی نیز سرایت کرده است.

شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین از موفق‌ترین بیمه‌گران کشور در مناطق آزاد بود که با تغییر ماموریت، از ابتدایی سالجاری فعالیت خود را در حوزه بیمه‌گری اتکایی آغاز کرد.

مطابق آمارهای موجود اتکایی ایران معین در زمان فعالیت بیمه‌گری مستقیم در مناطق آزاد یکی از بهترین عملکردها را در بین تمام شرکت‌های بیمه داشته است؛ به طوری که با رشدی ۴۰ درصدی در شاخص سود خالص توانست سودی بیش از ۵۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را در سال مالی ۱۴۰۰ تولید کند.

شاخص سود عملیاتی اتکایی ایران معین در سال گذشته نیز که معمولا شاخصی اساسی برای سنجش عملکرد مدیران شرکت‌ها است، رشد بسیار مطلوب ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین شاخص بسیار مهم درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای در اتکایی ایران معین سال گذشته با رشد مطلوب ۴۹ درصدی به رقمی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده، اهمیت این شاخص در مدیریت مطلوب درآمدهای بیمه‌ای شرکت و سرمایه‌گذاری مناسب آنها در حوزه‌های تعیین شده است.

یک سوم سرمایه بازار اتکایی در دست ایران معین

با این اوصاف بیمه اتکایی ایران معین برای فعالیت در حوزه قبولی اتکایی پشتوانه‌ بسیار خوبی در صورت‌های مالی سال گذشته خود ثبت کرده که تاثیر آن در عملکرد این حوزه مشهود است. پیش از هر چیز با افزایش سرمایه ۵۴ درصدی که شرکت اعمال کرده، حالا به تنهایی یک سوم سرمایه کل بازار اتکایی را در اختیار دارد.

این سرمایه قابل توجه قدرت مانور فوق‌العاده‌ای را به این شرکت برای فعالیت در حوزه اتکایی خواهد داد؛ قدرت مالی که احتمالا باعث خواهد شد تا فعالیت شرکت در حوزه اتکایی بسیار سودآورتر و کارآمدتر از بیمه‌گری مستقیم باشد.‌

 درخشش در شروع فعالیت اتکایی

از طرفی بیمه اتکایی ایران معین در اولین سال فعالیت اتکایی خود در شش ماهه اول سال بیش از ۸۲ میلیارد تومان، حق بیمه تولید کرده که برای شروع رقم بسیار قابل توجهی به حساب می‌آید.

بر این اساس به نظر می‌رسد، اتکایی نوپای ایران معین به پشتوانه صلابت مالی خود شش ماهه بسیار طلایی را در حوزه جدید بیمه‌گری رقم زده که با توجه به پیشینه عملیاتی این شرکت احتمالا ادامه‌دار خواهد بود.

نکته مهم در این بین حمایت دولت به عنوان سهامدار قطعی اتکایی ایران معین از مسیر جدید فعالیت‌های این شرکت در بازار پرسود اتکایی است.

عملکرد بسیار مطلوب بیمه اتکایی ایران معین در حالی اتفاق می‌افتد که به عنوان یک شرکت دولتی از بسیاری جهات عملکرد موفق‌تری نسبت به برخی شرکت‌‌های  خصوصی داشته است.

همانطور که می‌دانیم به دلیل ماهیت بوروکراتیک شرکت‌های دولتی و ساختار غیرچابک آنها، چندان انتظار سودآوری از آنها نمی‌رود، این در حالی است که اتکایی ایران معین خلاف این رویه را اثبات کرده و با رشد مطلوب شاخص‌های مالی نشان داده که شرکت‌های دولتی هم می‌توانند سودآور باشند.

 

فرکانس بیمه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید