مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان:

آینه تمام‌نمای موفقیت‌های سازمان هستیم

آینه تمام‌نمای موفقیت‌های سازمان هستیم
کدخبر : 46603

امروزه نقش روابط عمومی در سازمان‌های مترقی بر کسی پوشیده نیست و یک سازمان در صورتی می‌تواند موفقیت‌آمیز عمل کند که بتواند از روابط عمومی قوی بهره ببرد. در سال‌های اخیر، نقش و اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها پررنگ شده است و این بخش در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان نقش بیشتری ایفا می‌کند. به عبارت بهتر، روابط عمومی در واقع آینه تمام‌نمای سازمان تلقی می‌شود و تمام موفقیت‌های سازمان را به بیرون منعکس می‌کند. از سوی دیگر، این بخش با نهادهای ذی‌ربط در جهت بهبود شرایط سازمان و انتفاع ذی‌نفعان به‌صورت دوسویه ارتباط برقرار می‌کند.

در شرکت فولاد هرمزگان نیز نقش روابط عمومی پررنگ بوده و در سال‌های اخیر این مدیریت توانسته است در انعکاس اخبار و دستاوردهای شرکت و ارتباط مؤثر با بیرون سازمان، موفقیت‌های بزرگی را کسب کند. در همین حال، روابط عمومی فولاد هرمزگان در جشنواره‌های متعددی در سال جاری شرکت کرد و توانست جوایز، لوح‌های تقدیر و تندیس‌های متعددی را به دست آورد. به مناسبت فرارسیدن یازدهم دی‌ماه، سالگرد افتتاحیه شرکت، خبرنگار روابط عمومی گفت‌وگویی را با رضا صفریان، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان انجام داده است که متن کامل آن را در ادامه خواهید خواند.

ارزیابی جنابعالی از نقش و اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها چیست؟

روابط عمومی، درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد و امروزه یک هنر و علم اجتماعی به شمار می‌رود. علاوه بر این، روابط عمومی یک سازمان ترسیم هدف و چگونگی دست‌یابی برنامه‌ها را بر عهده دارد. روابط عمومی آینه تمام‌نمای موفقیت‌ها، دستاوردها و یا احتمالا شکست‌های یک سازمان است. به عبارت بهتر، روابط عمومی چشم‌وچراغ یک سازمان محسوب می‌شود.

در یک سازمان مترقی، این روابط عمومی است که باید بر همه امور مسلط و آگاه باشد و بتواند درون سازمان را به بهترین نحو و به زیبایی به بیرون جلوه دهد و در همین حال، باید حافظ منافع سازمان مربوطه، کارکنان، سهام‌داران، ذی‌نفعان و حتی جامعه‌ای باشد که با آن در ارتباط است. همچنین روابط عمومی سازمان در گسترش و تقویت فرهنگ توسعه برای جامعه بیرونی، کشف و معرفی ظرفیت‌های درون سازمان به جامعه، بازآفرینی فرهنگی در سازمان، حفظ تعلق و پیوستگی نقش‌آفرینی می‌کند. از سوی دیگرروابط عمومی باید بتواند در سازمان از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و در ارتباط با بیرون سازمان فاصله و شکاف میان جامعه و سازمان مربوطه را با انجام مسئولیت‌های اجتماعی کاهش دهد و از میان بردارد.

انعکاس به‌موقع اخبار و دستاوردهای درون سازمان و ارتباط مؤثر با ذی‌نفعان از دیگر وظایف اساسی روابط عمومی یک سازمان به شمار می‌رود. امروزه روابط عمومی دوره پیچیده‌ای را سپری می‌کند. پس از ایجاد فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی، نقش روابط عمومی‌ها نه‌تنها کمتر نشده، بلکه پررنگ‌تر از گذشته شده است. در شرایط کنونی روابط عمومی باید در فضای جدید مجازی حلقه تکمیل‌کننده اطلاعات و مشارکت‌کننده در نشر اطلاعات صحیح باشد.

اهم اقدامات روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان در یکی دو سال اخیر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی چیست؟

شرکت فولاد هرمزگان یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در استان هرمزگان به شمار می‌رود و ازاین‌رو انتظار می‌رود این شرکت در ارتباط با جامعه و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود بسیار کوشا باشد. خوشبختانه در استان هرمزگان همگان معترف‌اند که فولاد هرمزگان در این استان سرآمد همه بنگاه‌های اقتصادی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است. در این خصوص در شرکت فولاد هرمزگان کمیته مسئولیت‌های اجتماعی تشکیل شده و در این کمیته برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی تصمیم‌گیری می‌شود. خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته‌ایم با اقدامات به‌موقع، در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، یکی از بنگاه‌های سرآمد استان و کشور باشیم.

فولاد هرمزگان در همه ابعاد، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و… توانسته است اقدامات بسیار خوبی هم در استان هرمزگان و هم در دیگر نقاط کشور انجام دهد. به‌طور مثال، در سال جاری از سوی فولاد هرمزگان کمک‌هایی به مراکز درمانی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به ارسال اکسیژن مایع به بیمارستان‌های شهر بندرعباس، حمایت از مرکز درمان و توان‌بخشی بیماران روانی مزمن فجر آسایش، ارسال نیتروژن مایع به دانشگاه علوم پزشکی و تهیه و اهدای 10 دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جهت مداوای بیماران اشاره کرد.

علاوه بر این، حمایت مالی از مرکز معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر بندرعباس جهت برطرف‌سازی مشکل سردخانه، مساعدت مالی در خصوص جشن گلریزان جهت آزادسازی زندانیان بخش رودخانه شهرستان رودان، مساعدت مالی به مرکز نگهداری معلولین بنت‌النبی و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با هدف حمایت از 10 هزار کودک یتیم و غیریتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان ازجمله اقدامات فولاد هرمزگان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی است که از سوی روابط عمومی شرکت برای حمایت از اقشار کم‌درآمد انجام شد. همچنین فولاد هرمزگان به برگزاری بسیاری از مراسم‌های مذهبی و مناسبتی در استان هرمزگان کمک‌های مادی و غیرمادی کرده است.

در زمینه پیوند میان درون و بیرون سازمان و ارتباط با سایر نهادها و سازمان‌ها و حضور در همه عرصه‌ها چه اقداماتی صورت گرفت؟

از دیگر اقدامات روابط عمومی فولاد هرمزگان، مهیا کردن شرایط برای حضور مؤثر در مراسم‌های درون و بیرون استان، همچون نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی و عمومی، جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی بود که توانستیم در این مراسم‌ها دستاوردهای شرکت را به همگان معرفی کنیم. در سال جاری توانستیم در چندین نمایشگاه بزرگ کشور همچون کیش اینوکس 2022، نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد 401 و نوزدهمین نمایشگاه ایران متافو حضور فعال داشته باشیم و با بسیاری از فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی به‌ویژه فولاد ارتباط خوبی برقرار کنیم. ضمن اینکه در همایش‌ها و جشنواره‌های متعدد دیگری حضور یافتیم و مدیران و کارکنان شرکت در بسیاری از این همایش‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

روابط عمومی فولاد هرمزگان چه اقداماتی را در رابطه با ایجاد ارتباط میان واحدهای سازمانی انجام داده است؟

روابط عمومی وظیفه فعالیت گسترده در زمینه ارتباط میان واحدهای سازمانی را نیز بر عهده دارد. اعلان اطلاعیه‌های واحدها برای موضوعات مختلف، نصب بنر اطلاع‌رسانی در محوطه کارخانه و به‌ویژه اطلاع‌رسانی از طریق سیستم‌های ارتباطی الکترونیک درون سازمان ازجمله مهم‌ترین اقدامات روابط عمومی بوده است. به‌طور مثال، تمام اخبار سازمان را از طریق پرتال سازمانی منتشر می‌کنیم و خوشبختانه این شیوه اطلاع‌رسانی مورد استقبال کارکنان قرار گرفته و تمامی کارکنان می‌توانند در سیستم پرتال از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های سازمان باخبر شوند. در همین حال سیستم پیام‌رسان در سازمان وجود دارد که اطلاعیه‌ها و یا اخبار مهم را برای کارکنان پیامک می‌کند. به‌طوری‌که در ماه ممکن است ده‌ها پیامک ازجمله پیام‌های مدیرعامل و مناسبت‌ها برای کارکنان ارسال شود. در همین حال مبادرت به استقرار سیستم نظرسنجی نیز کرده‌ایم.

همان‌طور که فرمودید، یکی از وظایف اساسی روابط عمومی‌ها اطلاع‌رسانی به‌موقع در شرایط کنونی به‌ویژه حضور در فضای مجازی است. در این خصوص چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

ارتباط مؤثر، دوسویه و مناسب با رسانه‌های استانی و کشوری از مهم‌ترین اقدامات روابط عمومی فولاد هرمزگان برای انعکاس اخبار موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت در یکی‌دو سال اخیر بوده است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی، انعکاس دستاوردها و عملکرد درون سازمان به بیرون و حضور مؤثر در فضای مجازی است. خوشبختانه فولاد هرمزگان در این زمینه یکی از شرکت‌های سرآمد در استان هرمزگان و حتی در کشور است و اخبار موفقیت‌های این شرکت به‌موقع به بیرون مخابره می‌شود. به‌طور مثال، فولاد هرمزگان در سال جاری توانست چندین رکورد تولید ماهانه ثبت کند که بلافاصله جهت انتشار این اخبار در فضای مجازی، سیستم پرتال، نصب بنر و سیستم پیامک اقدام کردیم. همچنین روابط عمومی فولاد هرمزگان در سال جاری برای نخستین بار اقدام به انتشار خبرنامه به‌صورت دوهفته‌نامه کرده است تا انعکاس اخبار و دستاوردهای شرکت سرعت بیشتری یابد. انعکاس به‌موقع موفقیت‌های سازمان همچون کسب جوایز، تندیس‌ها، تقدیرنامه‌ها و..یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی صورت می‌گیرد.

روابط عمومی فولاد هرمزگان در سال جاری چه موفقیت‌هایی را کسب کرد؟

در سال جاری روابط عمومی فولاد هرمزگان موفق به کسب تندیس‌ها، تقدیرنامه‌ها و جوایز متعددی از جشنواره‌های متعدد شده است. در این خصوص شرکت فولاد هرمزگان دو تندیس و لوح افتخار مدیریت راهبردی و ارتباط مؤثر با رسانه را از نوزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران به دست آورد. علاوه بر این، شرکت فولاد هرمزگان در هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی توانست سه جایزه را در حوزه‌های خبر، گزارش و تبلیغات مکتوب کسب کند. همچنین در آیین بزرگداشت روز روابط عمومی، فولاد هرمزگان به‌عنوان ستاره روابط عمومی ایران معرفی شد و تندیس جشنواره را دریافت کرد. دیگر موفقیت روابط عمومی فولاد هرمزگان در بیستمین دوره جایزه صنعت روابط عمومی و نخستین جشن ملی روابط عمومی بود که طی آن، روابط عمومی شرکت موفق به دریافت تندیس و جایزه روابط رسانه‌ای و تقدیرنامه تحلیل محتوا شد.

سخن پایانی؟

همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی، ایجاد اعتماد در سازمان و واحدهای درون سازمان است. خوشبختانه روابط عمومی فولاد هرمزگان در راستای انجام وظایف خود توانسته است به اعتمادسازی در سازمان کمک کند و در ادامه نیز قصد داریم در همین مسیر گام برداریم.

این‌جانب فرارسیدن سالروز بهره‌برداری شرکت معظم فولاد هرمزگان را به همه همکاران گرامی، کارکنان، ذی‌نفعان و سهام‌داران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در روابط عمومی فولاد هرمزگان همچون گذشته پرفروغ ظاهر شویم و اخبار دستاوردها و موفقیت‌های سازمان را بی‌کم‌وکاست در سریع‌ترین زمان ممکن انعکاس دهیم و در موفقیت‌های سازمان نقش داشته باشیم.

 

روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید