مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

از بین رفتن مزیت های منطقه آزاد موجب فرار سرمایه گذاران می شود

از بین رفتن مزیت های منطقه آزاد موجب فرار سرمایه گذاران می شود
کدخبر : 46628

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: وضع قوانین مغایر با روح مناطق آزاد مزیت های این مناطق را از بین برده و موجب فرار سرمایه گذاران شده است.

افشار فتح الهی در نشست با فعالین اقتصادی جزیره قشم که با حضور رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و امام جمعه قشم برگزار شد، اظهار کرد: بخشی بزرگی از گردش مالی و توسعه اقتصادهای موفق دنیا توسط مناطق آزاد انجام می شود.

وی ادامه داد: قانون ابتدایی مناطق آزاد یک قانون مترقی و برگرفته از الگوهای موفق دنیا بود که با توجه به شرایط کشور بومی سازی شده است اما با گذشت زمان و با صدور بخشنامه ها و آیین نامه های مختلف که ناشی از عدم شناخت دقیق فلسفه شکل گیری مناطق است، کارکردهای منطقه آزاد در حال از دست رفتن است.

فتح الهی تاکید کرد: در بحث مالیات بدعهدی و اجحاف در حق سرمایه گذاران انجام شده چرا که ابتدا به سرمایه گذار وعده معافیت مالیاتی داده ایم و در بین راه قوانین اخذ مالیات را وضع کرده ایم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حوزه مالیات بر ارزش افزوده وضع به گونه ای شده که بسیاری از تولیدکنندگان منطقه باید دو برابر سرزمین اصلی مالیات بپردازند و این معضل باید هرچه سریعتر حل شود.

وی با تاکید بر شرایط ویژه و متمایز هریک از مناطق آزاد با دیگری، اضافه کرد: قوانین باید با وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هرمنطقه تطبیق پیدا کنند تا موجب توسعه و افزایش رفاه مردم شوند.

فتح الهی ممنوعیت ورود برخی کالاهای گروه ۴ به منطقه آزاد را از دیگر معضلات پیش روی جزیره برشمرد و بیان کرد: ورود برخی از کالاهای گروه ۴ با اشتغال تعداد زیادی از مردم جزیره گره خورده است و در صورت تدام ممنوعیت مسیر ورود از مبادی غیررسمی باز خواهد شد.

** صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند

در بخش دیگری از این جلسه امام جمعه شهرستان قشم گفت: صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم عمل کنند و از ایجاد اثر مثبت در جامعه غافل نشوند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به واسطه توسعه زیرساخت های جزیره افزود: تقریبا تمام فعالین اقتصادی و فرهنگی جزیره حضور دکتر فتح‌الهی در سازمان را مثبت ارزیابی می کنند.

وی ادامه داد: قشم بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا می باشد و باید دیپلماسی اقتصادی فعالی داشته باشد و اقتصاد جزیره باید مبتی بر خواست جامعه محلی توسعه پیدا کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید