دکتر آقامیری در بازدید از مرکزعملیات شبکه مخابرات:

جهت گیری توسعه متوازن ارتباطات متکی به شرکت مخابرات ایران است

جهت گیری توسعه متوازن ارتباطات متکی به شرکت مخابرات ایران است
کدخبر : 46629

دکتر آقامیری، رییس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، دکتر انصاری، معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و معاونین و اعضای ارشد سازمان تنطیم مقررات ضمن بازدید از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران، با بخش‌های مختلف مرکز یکپارچه ، سیستم پایش عملیات و سیستم سنجش کیفیت باند پهن و دیتای سراسر کشوراز نزدیک آشنا شدند.

در این بازدید که چهارشنبه ۱۴دیماه با حضور دکتر محمودزاده رئیس هیئت‌مدیره ، مهندس سلطانی مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران ارشد شرکت مخابرات برگزار شد، دکتر آقامیری با اشاره به نقش زیرساختی مخابرات در کشور خاطرنشان کرد : حمایت منطقی از شرکت هایی که در حوزه فناوری به عنوان پیشران توسعه فعالیت می کنند، به صورت نظام مند در دستور کار رگولاتوری قرار دارد.

دکتر آقامیری اظهارداشت: به‌منظور توسعه پایدار ارتباطات، به مدیریت متمرکز داده‌ها در تمام بخش‌ها از جمله بخش مهم و زیرساختی شبکه ارتباطات ثابت و دیتای کشور نیاز داریم که فعالیت های انجام شده در این مرکز به شرکت مخابرات و کل حوزه ارتباطات کمک شایانی می کند.

دکتر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات نیزبا اشاره به اهمیت زیرساختی مخابرات در توسعه کشور و به ویژه تکمیل سند شبکه ملی اطلاعات و تحقق آن گفت:: توسعه مخابرات، توسعه کشور را به دنبال دارد و بنابراین معاونت برنامه ریزی در بحث حمایت از مجموعه مخابرات و فناوری کشورتا حد امکان و در چهارجوب قوانین موجود همکاری می‌کند .و در این مسیر توجه به مشکلات مخابرات به عنوان یک نهاد مهم و تاثیرگذار در کشور، لازم است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت : اقتصاد دیجیتال در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر همین اساس برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها باید به شکل درست و واقع بینانه انجام شود تا توسعه اقتصاد دیجیتال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق یابد

دکتر آقامیری و هیات همراه در این بازدید، بخش های مختلف این مرکز شامل حوزه نگهداری بهینه‌ی عملکرد شبکه‌ی مخابراتی کشور، سرویس و کانال‌های ارتباطی ، سامانه مدیریت پهنای باند مصرفی استان‌ها و مانیتورینگ شبکه انتقال را مورد بازدیدوبررسی قرار دادند.

مهندس سلطانی در این بازدید با تشریح کارکرد مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران گفت : با پایش یکپارچه ارتباطات توسط این مرکز ضمن افزایش کیفیت شبکه ارتباطی ثابت و دیتا و بهینه سازی نظارت و کنترل شبکه ، رفع خرابی نیز با سرعت بیشتری صورت می گیرد .

وی افزود : با استفاده از مرکز یکپارچه عملیات مخابرات، علاوه بر مدیریت متمرکز عناصر شبکه ، کنترل عملکرد ،پایداری و کارایی شبکه مخابراتی در سر اسر کشور به نحو قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید