مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تشریح کرد:

تحقق ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان تا پایان امسال

تحقق ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان تا پایان امسال
کدخبر : 46740

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: برنامه ما تکمیل زنجیره و تولید محصول نهایی فولادی برای ارزش‌افزوده بیشتر است و برای تحقق این موضوع در حال بررسی احداث واحد نورد گرم هستیم.

شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی در کشور توانسته است با توجه به‌موقعیت استراتژیک خود مانند دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به معادن مرکز کشور، برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از نیروهای مجرب و دانش‌محور، خود را در میان تولیدکنندگان فولاد کشور مطرح سازد و با عرضه محصولات کیفی در بازارهای جهانی به یکی از برندهای معتبر صنعت فولاد تبدیل شود.

ثبت رکوردهای پیاپی در تولید طی سال گذشته و سال جاری باوجود محدودیت‌های انرژی و افزایش صادرات در شرایط تحریمی نشان می‌دهد محدودیت‌ها نمی‌توانند مانع تحقق اهداف بزرگ مدیریت و کارکنان فولاد هرمزگان شوند. کارکنانی که با درک صحیح اهداف سازمانی با عزمی راسخ در راه تحقق آن‌ها از هر کوششی دریغ نمی‌ورزند.

برای بررسی آخرین وضعیت این شرکت، با عطاالله‌معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به گفت‌وگو نشسته ایم که در ادامه از نظر می‌گذرد:

تولید سفارش‌محور و تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر

مدیرعامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین استراتژی ما در شرایط کنونی، تولید سفارش‌محور و تولید محصولات دارای ارزش‌افزوده بالاتر است. زیرا بازارهای داخلی و جهانی به سمت رقابت سنگین‌تر می‌روند و هر شرکتی که بتواند محصولات باکیفیت و با ارزش‌افزوده بالاتر و متناسب با نیاز مشتری تولید کند، در این رقابت برنده خواهد بود. خوشبختانه فولاد هرمزگان با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌ای که در زمینه تولید محصول در اختیار دارد، می‌تواند انواع تختال‌های ویژه و دارای ارزش‌افزوده را بر اساس نیاز و سفارش مشتریان تولید کند.

جزئیات برنامه‌ها و عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ توسعه‌ای فولاد هرمزگان

وی توسعه را سنگ بنای اقتصاد عنوان کرد و گفت: هر چه صنعت فولاد بیشتر توسعه یابد، سایر صنایع جنبی و پایین‌دستی نیز رونق خواهند یافت و توسعه بیشتری را شاهد خواهیم بود. با توجه به کم‌آبی گسترده در کشور، یکی از مناطقی که می‌تواند هدف توسعه قرار گیرد سواحل جنوبی به‌ویژه استان هرمزگان است.

وی افزود: فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار پس از افتتاح شرکت، با توجه به پتانسیل‌هایی متعدد و موقعیت ویژه‌ای که دارد، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی، احداث واحد تولید گازهای صنعتی و احداث مدول سوم واحد احیا مستقیم و احداث مگا مدول احیا مستقیم در ستاره سیمین هرمز به ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان را آغاز کرد. امیدواریم طبق برنامه تا پایان ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری کامل این پروژه‌ها باشیم.

همچنین پروژه‌های دیگری شامل افزایش ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی از طریق نصب Lance Sidewall، و احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی، و احداث واحد تولید آهک کلسینه در سنگ و فولاد هرمزگان نیز در حال اجرا هستند که غالبا پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای دارند و در آستانه افتتاح هستند. به‌طورکلی برنامه‌های خوبی برای توسعه فولاد هرمزگان با همکاری فولاد مبارکه در نظر گرفته شده است و توسعه این شرکت بدون توقف پیش خواهد رفت. برنامه ما تکمیل زنجیره و تولید محصول نهایی فولادی برای ارزش‌افزوده بیشتر است و برای تحقق این موضوع در حال بررسی احداث واحد نورد گرم هستیم.

اقدامات فولاد هرمزگان در حوزه محیط زیست

معروفخانی خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه حفاظت از محیط‌زیست در استان هرمزگان و کشور است. این شرکت در پروژه خرید پساب شهر بندرعباس به جهت رفع مشکل فاضلاب شهری و کمک به محیط‌زیست عنوان یک طرح بزرگ حضوری فعال دارد. همچنین در سال جاری در راستای حفاظت از محیط‌زیست استان هرمزگان، تأمین پنج هزار تن آهک جهت دفن پسماندهای عمومی را در برنامه قرار دادیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت فزاینده فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر و مسئولان محترم استانی و کشوری شاهد به بار نشستن هرچه سریع‌تر توسعه‌های شرکت باشیم. توسعه‌هایی که با هدف افزایش کمی و کیفی و تنوع سبد محصولات در حال انجام هستند.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید