در نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با مدیران و معلمان پرورشی جزیره؛

کارگروه حلقه میانی، رابط مسوولان قشم و مدارس

کارگروه حلقه میانی، رابط مسوولان قشم و مدارس
کدخبر : 46946

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، خواستار تشکیل کارگروه حلقه میانی به‌عنوان پل رابط مسوولان منطقه آزاد و مدارس جزیره باهدف طراحی سند جامعی برای مباحث آموزشی و پرورشی قشم شد.

حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی در جلسه‌ای که با حضور معاون پرورشی آموزش‌وپرورش شهرستان قشم، مدیران و معلمان پرورشی جزیره صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، خاطرنشان کرد: اولویت کنونی دولت مردمی، توسعه بحث پرورش برای قوی‌تر کردن پایه‌های فرهنگی کشور در بین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای معلمان پرورشی گفت: دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و ما در کنار شما همچون یک خانواده منسجم باید با نوآوری و طراحی برنامه‌های متفاوتی، حوزه پرورش نظام آموزشی و پرورشی را توسعه دهیم.

به گفته آخوندی، تشکیل کارگروه‌های حلقه میانی با منتخبینی از میان فعالان این عرصه، باید به طراحی و تدوین سندی جامع به‌عنوان چشم‌اندازی ۲۰ ساله منجر شود تا با تغییرات مدیریتی، نقشه راهی باثبات برای آموزش‌وپرورش جزیره برجای بماند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از وظایف دیگر این کارگروه، طراحی برنامه‌های تسکینی و سریع الجرا برای امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان خواهد بود.

*فرهنگسرای جزیره ظرفیتی برای توسعه مهارت‌های پرورشی

آخوندی همچنین با اشاره به ظرفیت فرهنگسرای جزیره، عنوان کرد: از این قابلیت می‌توان برای برپایی اردوهای دانش‌آموزی باهدف مهارت‌آموزی استفاده کرد.

وی خواستار تغییر الگوهای ارتباطی و مدیریتی با دانش آموزان در سطح مدارس شد و افزود: نوع نگاه به دانش‌آموزان، ساختار زندان مانند مدارس و البته واسپاری مسوولیت ها به دانش‌آموزان از مقاطع پایین، نیروی انسانی آموزش‌دیده و کارآمدی راهی جامعه آینده کشور می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از برگزاری جشنواره‌ای ویژه برای دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در حال طراحی سرودی متمایز برای اجرا توسط دانش آموزان هستیم و همکاری معلمان پرورشی در این جشنواره، سرفصلی جدید در همکاری این معاونت با آموزش‌وپرورش است.

گفتنی است، در این جلسه، مدیران و معلمان پرورشی جزیره بخشی از دغدغه مندی های خود را به سمع و نظر حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، سرپرست مدیریت امور فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم و ...، معاون پرورشی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان قشم رساندند.

مشارکت فعال در برنامه پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه ۲۳ دی‌ماه، طراحی برنامه‌های قرآنی و اردوهای دانش‌آموزی از محورهای دیگر مطرح‌شده در این نشست بود.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید