بررسی بازدهی سهام شگویا و چشم انداز آینده

سود بالاتر از 31 درصد در یک ماه برای سهامداران پتروشیمی شهید تندگویان

سود بالاتر از 31 درصد در یک ماه برای سهامداران پتروشیمی شهید تندگویان
کدخبر : 46995

سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (شگویا) در بازار سرمایه با بازدهی 31.6 درصد ظرف یک ماه اخیر رکورد بسیار ارزشمندی برای سرمایه گذاران و سهامداران خود به جای گذاشت.

بررسی روند قیمت سهام پتروشیمی تندگویان طی یک ماه اخیر (20 آذر – 20 دی ماه) نشان می‌دهد قیمت این سهم ارزشمند از 9420 ریال در 20 آذرماه به 12،300 ریال در پایان معاملات 20 دی ماه رسیده که به این ترتیب سهامداران توانسته‌اند 31.6 درصد سود کسب کنند.

این افزایش قیمت ادامه وضعیتی است که در سه ماه گذشته شکل گرفته است.

اگر این بررسی را به محدوده زمانی سه ماهه افزایش دهیم باز هم شاهد بازدهی قابل توجه 39.8 درصدی طی سه ماه گذشته هستیم.

این بازدهی فقط مربوط به افزایش قیمت این سهم است و بخش دیگری از سود سهامداری مربوط به سود تقسیمی شرکت طی یک سال است.

سهامدارانی که در زمان مجمع عمومی سالیانه، سهم‌های خود را نگاه داشته‌اند سود تقسیمی سالیانه این شرکت را نیز به طور نقدی دریافت می‌کنند.

این مبلغ برای سال گذشته 1،250 ریال به ازای هر سهم بود که در خردادماه گذشته درباره آن تصمیم گیری شد و به طور نقدی به سهامداران پرداخت شد.

بر اساس پیش بینی امسال این شرکت، طی سال مالی جاری هر سهم شرکت مبلغ1،390 ریال سود خواهد داشت که اگر این مبلغ را به سود این شرکت اضافه کنیم سود ماه جاری این شرکت برای سهامداران با دید درازمدت بیش از 20 درصد خواهد شد.

نکته دیگر درباره ارزش این سهم، گزارش مالی آذرماه پتروشیمی تندگویان است که نشان می‌دهد مجموع فروش سه ماهه پاییز این شرکت در سال 1401 به مبلغ 5086 میلیارد تومان رسیده است.

با این وصف، فروش شرکت در این فصل، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 19 درصدی داشته است، که بیش از پیش بینی‌هاست.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که شرکت در نه ماهه نخست فعالیت خود در سال مالی 1401 توانسته 73 درصد از بودجه فروش سالانه خود را پوشش دهد.

این نکات باعث شده که فعالان حرفه‌ای بورس، چشم انداز روشن و ارزشمندی برای این سهم قائل باشند و بر این اساس می‌توان پیش بینی اقبال بیشتر به این سهم و افزایش قیمت آن را داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید