دکتر علیرضا نبی کارآفرین اجتماعی درسمینار انگیزه، خلاقیت وتولید:

در عرصه صنعت و تولید ، کاری بکنیم که برای آیندگان بماند

در عرصه صنعت و تولید ، کاری بکنیم که برای آیندگان بماند
کدخبر : 47004

بارش برف و سفید پوش شدن فضای ذوب آهن اصفهان در یک نمایش خلاقانه از طبیعت زمستانه در بیستم دی ماه سال جاری همراه شد با برگزاری سمیناری آموزشی " انگیزه، خلاقیت وتولید" در تالار آهن روابط عمومی شرکت .

در این سمینار یک روزه آموزشی که توسط مدیریت های آموزش و توسعه منابع انسانی، روابط عمومی و گرو ه های اندیشه ورز حوزه مقاومت بسیج شهید تند گویان ، با حضور جمعی از همکاران و بسیجیان شرکت برگزار شد، دکتر علیرضا نبی کارآفرین اجتماعی، مدیر عامل کارخانجات گروه تولیدی زیتون و موسسه خیریه نبی به مباحث انگیزه، خلاقیت و تولید پرداخت  و به تجربیات شخصی خود در این زمینه ها اشاره کرد .

وی در این سمینار با بیان نقش مهم ذوب آهن اصفهان در رشد و توسعه صنعت و اشتغال زایی گفت: تعدادی قابل توجهی از هموطنان از سال۱۳۴۶ این شرکت را پایه گذاری کردند و زمینه اشتغال نسل های بعدی را فراهم نمودند. بنابر این ما هم باید در شرایط حاضر کاری بکنیم که بر ای آیندگان بماند و خیر و برکت داشته باشد.

وی خطاب به همکاران ذوب آهنی گفت: ذوب آهن متعلق به شما و کشور است و شایسته است با خلاقیت و پشتکار همه کارکنان شرایطی فراهم شود تا به سودآوری برسد.

وی افزود: اندیشه ها را مغز و انگیزه ها را قلب انسان ها تولید می کنند و ما صنعتگران و تولید کنندگان باید تغییر را از خود شروع کنیم.

دکتر نبی بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از مدریت نادرست منابع انسانی و الهی دانست و گفت: متاسفانه  تعدادی از مدیران ما بجای کارکردن، حفظ میزشان مهمتر است و این مشکل اساسی رشد و پیشرفت می باشد.

دکتر علیرضا نبی متولد ۱۳۴۷ مشهد، کارآفرین نمونه کشورمان، دارای دکترای اقتصاد با گرایش منابع انسانی از دانشگاه مالزی بوده و سابقه زندگی و فعالیت در چند کشور خارجی را دارد. به گفته خودش زندگی و کار را با مشاغلی مانند روزنامه فروشی، واکس زدن کفش و .... شروع کرده و به لحاظ زندگی فقیرانه خانوادگی، آجر به شکم بسته، زجردیده، گرسنگی کشیده و فقر را با پوست و استخوان خود چشیده است. در این مسیر زندگی علیرضا نبی تغییر می‌کند، به دانشگاه می‌رود، تحصیلات عالی را ادامه می‌دهد و به جایی می‌رسد که با ابتکار، خلااقیت و تولید، دست هموطنانش را می گیرد.

وی می گوید خیلی سخت کار می‌کردم؛ خیلی سخت! هیچ‌وقت هم ناامید نشدم و قبول نکردم که نمی‌شود. کمک و نیکوکاری های اوآن‌ قدر خلاقانه است که هر خواننده و شنونده‌ای را به شگفتی وامی‌دارد.

علیرضا نبی، بعد از احداث اولین کارخانه‌ خود ، تنها شرط ورود کارگران را به این که شخص "سوء سابقه" داشته باشد! محدود می‌کند و در واقع فقط کسانی را به کار می‌گیرد که پیش از این سابقه و جرم داشته‌اند، درد و بدبختی کشیده‌ باشند و هیچ جای دیگر به آنها اعتماد نکرده ‌باشند.  از این رو،کارکنان کارخانجات وی عموماً معتادان پاک شده، سارقان و ... هستند . همچنین اقشار گرانقدری همچون زنان سرپرست خانوار و دیگر طبقات فقیر و آسیب دیده نیز در این بین حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید