فولاد هرمزگان/

بازدید معاون نظارت و امور تولیدی سازمان بازرسی از فولاد هرمزگان

بازدید معاون نظارت و امور تولیدی سازمان بازرسی از فولاد هرمزگان
کدخبر : 47090

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و هیئت همراه ضمن بازدید از واحدهای تولیدی شرکت فولاد هرمزگان و گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت، در جریان مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان فولاد به ویژه کمبود انرژی قرار گرفت.

عطاالله معروخانی در بازدید احمد اسدیان، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و هیئت از واحدهای تولیدی شرکت با اشاره به معضل چندین ساله صنعت فولاد در کمبود انرژی، بیان کرد: صنایع فولادی در سال‌های اخیر همواره در نوک پیکان کمبود انرژی قرار دارند و در تابستان کمبود برق و در زمستان کمبود گاز داریم.

وی افزود: اکنون فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعددی را آغاز کرده است و به تامین پایدار انرژی این طرح‌ها نیاز دارد. با اینکه فولاد هرمزگان با هماهنگی فولاد مبارکه به عنوان شرکت مادر به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی است اما این سرمایه‌گذاری وظیفه فولاد هرمزگان نیست و در عین حال، وقت و هزینه زیادی را از شرکت ما می‌گیرد. از این رو ضروری است مشکلات تولیدکنندگان به گوش سیاست‌گذاران و دولتمردان برسد تا در این رابطه به طور اساسی چاره‌اندیشی کنند. به طور کلی چشم‌انداز تامین انرژی برای صنعت فولاد در سال‌های آتی بسیار مبهم و چالش‌برانگیز است.

‌اسدیان نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم رفع مشکلات کمبود انرژی فولادسازان، خاطرنشان کرد: زمانی که سرمایه‌گذار مبادرت به اخذ مجوز برای اجرای یک طرح‌ را می‌کند، تامین زیرساخت‌ها به ویژه انرژی آن برعهده دولت است. اما متاسفانه چشم‌انداز مثبتی در این زمینه وجود ندارد و سرمایه‌گذاری‌ها با چالش مواجه می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در پایان با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در کشور، بر حل مشکل تامین انرژی فولادسازان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید و ابراز امیدواری کرد بتوان با یک برنامه منسجم، به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه انرژی برویم.

 

روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید