مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین بزرگداشت سی سالگی این شرکت؛

امروز فولاد مبارکه دیگر یک کارخانه نیست؛ یک مسیر برای توسعه کشور است

امروز فولاد مبارکه دیگر یک کارخانه نیست؛ یک مسیر برای توسعه کشور است
کدخبر : 47215

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی که فولاد مبارکه در سال‌های گذشته انجام داد، کشور ایران از جایگاه پنجاهم تولید فولاد، به رده دهم جهان صعود کرد و امروز فولاد مبارکه دیگر یک کارخانه نیست؛ یک مسیر برای توسعه کشور است.

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین بزرگداشت سی سالگی این شرکت با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و سی‌امین سالروز بهره‌برداری فولاد مبارکه اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌ ها نظیر شرکت پاناسونیک از یک کارگاه کوچک شروع شده و آرام آرام رشد کرده‌اند. اما داستان فولاد مبارکه، داستانی متفاوت است؛ چرا که شروع آن با دیگر کارخانه‌های صنعتی ایران متفاوت بوده و در زمانی که ساده‌ترین ابزارها در کشور قابل تولید نبود این صنعت با تکنولوژی روز به وجود آمد.

طیب نیا گفت: برای ساخت فولاد مبارکه ۵۰۰ هزار تن تجهیزات و ۱۵۰ هزار تن اسکلت فلزی به این منطقه منتقل شد و امروز فولاد مبارکه به وسعت ایران توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در آن ایام، دفاع مقدس و تحریم‌های دشمن شدت گرفته بود و از نظر اقتصادی نیز کشور در مضیقه زیادی بود و بسیاری از افراد، ساخت این کارخانه را عملی نمی‌دانستند. به مرور این کارخانه که با استفاده از تکنولوژی‌های خارجی شروع به کار کرده بود، شروع به تولید نموده و آبادانی منطقه و کشور را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی که فولاد مبارکه در سال‌های گذشته انجام داد، کشور ایران از جایگاه پنجاهم تولید فولاد، به رده دهم جهان صعود کرد و علی‌رغم رقابت‌ نزدیک و تخریب‌هایی که برای نشان تجاری این شرکت انجام شده با غیرت کارکنان، بیشتر از ظرفیت اسمی خود در حال تولید است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین داستانی که فولاد مبارکه در اذهان عمومی برجای گذاشته، خلق آینده بهتر است که از همان دوران ساخت، این تصویر در بین مردم نهادینه شده است. در شرایط سخت دفاع مقدس، حدود هزارتن تجهیزات برای ساخت فولاد مبارکه به محل کارخانه منتقل شد تا امروز شاهد به کار یک مجتمع بزرگ صنعتی با چندین کارخانه برای تولید ورق‌های فولادی باشیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: پس از راه‌اندازی کارخانه، با هدفگذاری برای رسیدن به ظرفیت تولید اسمی، فعالیت شروع شده و شعار کارکنان، «کار زندگی است» بوده تا امروز این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در شمال آفریقا و غرب آسیا شناخته شود. این شرکت جوایز بسیاری را کسب نموده که این افتخارات برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است. همچنین اتفاقاتی نظیر بومی‌سازی و تولید بیش از ۱۴۰ میلیون تن از اتفاقات بزرگی است که در سی‌سال گذشته افتاده است.

وی تأکید کرد: رؤیای خلق آینده بهتر امروز محقق و فولاد مبارکه به عنوان شرکتی الگو در بسیاری از زمینه‌ها برای صنعت کشور است. فولاد مبارکه امروز دیگر یک کارخانه نیست و به یک مسیر تبدیل شده است. فولاد مبارکه الگویی شاخص در کشور برای رشد و تعالی ملی و خلق آینده‌ای بهتر در گام دوم انقلاب است. به مدد تحقق خودکفایی در صنعت فولاد امروز خودکفایی در صنعت محقق شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: صنایع زیادی به برکت همین شرکت در بالادست و پایین دست فولاد مبارکه به وجود آمده که این اتفاق، سرمنشاء بسیاری از دستاوردهای حال و آینده کشور است. البته این پایان راه نیست چرا که رقبای زیادی در منطقه و دنیا در حال تلاش برای رسیدن و سبقت گرفتن از ما هستند.

وی بیان کرد: البته چالش‌هایی زیادی نظیر، تحریم‌ها محدودیت انرژی، دغدغه فولاد مبارکه برای کاهش آلایندگی، اشتغال‌زایی و... نیز وجود دارد و به‌علاوه پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی نسل چهارم و بسیاری از تحولات دیگر در حال به وقوع پیوستن است ولی فولاد مبارکه در تلاش است همگام با تحولات تکنولوژی در صنعت دنیا دستاوردهای بسیاری را رقم بزند.

طیب‌نیا توضیح داد: اگر نتوانیم رقابت کنیم، رقبا جای ما را می‌گیرند و به همین خاطر امروز که در اوج هستیم باید افق پرواز خود را بالا ببریم که در همین راستا برنامه‌های زیادی وجود دارد که به‌زودی اعلام می‌شود. از جمله این موارد، ورود به کسب‌وکارهای جدید، اشتغال، انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلاینده، تدوین سند شفافیت و حکمرانی، به‌روز شدن تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید نظیر هوش مصنوعی و تحول دیجیتال است که این کار همت همه همکاران را می‌طلبد.

وی گفت: داستان ما در آینده باید به این جا برسد که در دنیا جایگاهی که فولاد مبارکه در دنیا به عنوان یکی از ۲۰ فولادساز برتر دنیا قرار بگیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: اگر امروز نتوانیم به‌درستی داستان آینده فولاد را بنویسیم، دیگران این داستان را برای ما خواهند نوشت و اگر امروز نتوانیم نقش خود را میان فولادسازان جهان تعیین کنیم، دیگران این نقش را تعیین خواهند کرد.

طیب نیا خاطرنشان کرد: امروز دوباره باید با ایثار و از خودگذشتگی راه خود را در پیش بگیریم تا بتوانیم ۳۰ سال آینده را بسازیم و در حوزه پایداری درصدد ایجاد اشتغال و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم. همچنین فولاد مبارکه الگوی ملی بنگاه‌داری کشور است و  پیام خودکفایی را به همراه دارد.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید