مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

پروژه های ذوب آهن با دو پیوست‌ زیست محیطی و کاهش مصرف آب تعریف و اجرا می‌شود

پروژه های ذوب آهن با دو پیوست‌ زیست محیطی و کاهش مصرف آب تعریف و اجرا می‌شود
کدخبر : 47232

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به مناسبت ۲۳ دی ماه سالروز تاسیس ذوب‌آهن اصفهان با حضور در برنامه زنده رود سیمای مرکز اصفهان به تشریح دستاوردها و شرایط روز این شرکت پرداخت.

وی با بیان این که تاسیس ذوب آهن اصفهان موجب شد صنعت فولاد در ایران به عنوان یک آرزوی دیرینه محقق شود،  گفت : این صنعت با محوریت ذوب آهن اصفهان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، رشد شگفت انگیزی یافت و امروز به لحاظ تولید فولاد در بین ده کشور برتر دنیا قرار داریم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به نقش ذوب‌آهن اصفهان در شکل گیری صنعت فولاد کشور و تربیت بیش از ۱۰۰ هزار نیروی متخصص که در سایر صنایع مشغول به کار شدند ،پرداخت و گفت : این مجتمع عظیم صنعتی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در نیم قرن گذشته خدمات بسیاری به جامعه ارائه داده است که از آن جمله می توان به اعزام نیرو به جبهه ها و پشتیبانی فنی و تجهیزاتی در دوران دفاع مقدس ، ساخت اتوبان اصفهان - ذوب آهن ، ورزشگاه بزرگ فولادشهر ، بیمارستان شهید مطهری و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود .

مهندس رخصتی در خصوص پایبندی این شرکت به حفظ محیط زیست ، ضمن اشاره به ایجاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت ، اظهار داشت : تمامی پروژه های ذوب آهن اصفهان با پیوست‌های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف آب تعریف و اجرا می‌شود .

وی افزود: ذوب آهن اصفهان از دیرباز مباحث زیست محیطی را در سه مقوله آب، خاک و هوا مدنظر داشته و با اجرای پروژه‌های مختلف مانند بک فیلترها، الکتروفیلترها، درب های فلکسیل و... در راستای استانداردهای  زیست‌محیطی اقدام می‌کند که تمام این اقدامات از طریق سازمان حفاظت محیط زیست بازرسی و پایش می شود.

وی در خصوص شرایط کنونی ذوب آهن گفت : با تلاش همکاران، در سال گذشته و همچنین سال جاری ، رکوردهای جدیدی در تولید چدن مذاب در تاریخ ذوب آهن اصفهان ثبت شده است و این روند ادامه دارد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: این شرکت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا را در اولویت قرار داده است که در این راستا تولید ریل و تکمیل سبد این محصول به عنوان یک دستاورد مهم صنعت کشور با همت تلاشگران ذوب آهن انجام شد .

وی افزود: دراین راستا تولید سوزن ریل به عنوان یک تجهیز استراتژیک در صنعت حمل  نقل ریلی به بار نشست و اخیراً تفاهم نامه ای نیز جهت بومی سازی دانش فنی و ساخت این تجهیز امضا و مبادله گردید .

مهندس رخصتی همچنین با اشاره به تولید ۱۲ محصول جدید در این شرکت به تولید انواع تیرآهن های بال پهن اشاره کرد و گفت : تکمیل سبد این محصول می تواند تحول مهمی در صنعت ساختمان کشور ایجاد کند چرا که این محصول موجب افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله ، کاهش هزینه و افزایش سرعت ساخت و ساز گردد که دستاورد مهمی محسوب می شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی از چالش های این شرکت در سال های اخیر را تامین پایدار مواد اولیه ذکر کرد وگفت : خوشبختانه موفق شدیم تامین مواد اولیه در کوتاه مدت را به ثبات قابل قبولی برسانیم و در خصوص تامین پایدار نیز به عرصه معدن داری وارد شدیم و  اخیراً با شرکت در مزایده های وزارت صمت ، موفقیت هایی حاصل کرده ایم که پس از افشا در سامانه کدال ، اطلاع رسانی خواهد شد.

مهندس رخصتی در پایان از همه تلاشگرانی که طی گذشت بیش از نیم قرن از عمر این صنعت، در آن نقش آفرین بودند ؛چه آنانی که اکنون در بین ما نیستند (روح‌شان قرین رحمت پروردگار)، چه آنانی که در جای جای ایران زمین منشأ تولید و توسعه سایر صنایع هستند و تلاشگرانی که امروز در این صنعت عظیم برای رونق تولید و شکوفایی بیش از پیش آن تلاش می کنند تشکر و قدردانی نمود و گفت: امید است که با هم افزایی و همدلی و بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز بتوانیم میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم و این صنعت مهم کشور را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید