با حکم وزیر آموزش و پرورش:

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش منصوب شد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش منصوب شد
کدخبر : 47472

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، طی احکامی رئیس و اعضا شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار را منصوب کرد. بر این اساس «امیر مقدم»، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به سمت رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار منصوب شد.

محمد نوری وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای بند (13) از هدف‌های عملیاتی و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با موضوع افزایش نقش شوراهای آموزش و پرورش استان، شهرستان، منطقه و به استناد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب مجلس شورای اسلامی و رای شورای عالی آموزش و پرورش رئیس و اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری چابهار منصوب کرد.

در این حکم خاطرنشان شده است: با عنایت به نقش حساس شوراهای آموزش و پرورش در تصمیم گیری‌های راهبردی و تسهیل فعالیت‌های اجرایی، بی‌تردید حضور فعال و ارزشمند جناب عالی در جلسات شورا و همکاری صمیمانه با سایر اعضا، موجبات تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش را فراهم خواهد آورد.

مهمترین هدف از تشکیل شوراها در آموزش و پرورش جلب و تقویت مشارکت‌های مردمی و تامین منابع مالی جدید و رفع تنگناهای موجود در نظام مدیریت متمرکز است.

این امر مبتنی بر بند هشتم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که تحقق مشارکت‌های عمومی را در همه مسائل کشور و از جمله مسائل فرهنگی و آموزشی مورد تاکید قرار می‌دهد و می‌خواهد که برای تحقق آن، راه حل های اجرایی اندیشیده شود.

ترکیب اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهاربه شرح ذیل می باشد.

1- امام جمعه شهرستان چابهار

2- فرماندار شهرستان چابهار

3- مدیرکل آموزش و پرورش استان

4- رئیس آموزش و پرورش منطقه و دو نفر از همکاران

5- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار

6- رییس شورای شهر چابهار

7- شهردار چابهار

8- دو نفر از رؤسای مدارس در دوره‌های ‌مختلف تحصیلی

9- دو نفر از اولیای دانش آموزان

10- رئیس مرکز بهداشت

11- دو نفر نماینده معلمان

12- دو نفر نماینده شورای دانش آموزی

همچنین در بخشی از احکام صادره از جانب وزیر آموزش و پرورش به نقش حساس شوراهای آموزش و پرورش در تصمیم گیری‌های راهبردی و تسهیل فعالیت‌های اجرایی اشاره شده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید