داریوش شهیدی مدیرعامل پیشین ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

ذوب آهنی ها در حفظ تولید و پشتیبانی از جبهه های جنگ، خوش درخشیدند

ذوب آهنی ها در حفظ تولید و پشتیبانی از جبهه های جنگ، خوش درخشیدند
کدخبر : 47500

داریوش شهیدی مدیرعامل اسبق ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار زنجیره آهن و فولاد کشور شناخته می شود. مدیری جهادی که نام او با کلید واژه هایی نظیر جنگ تحمیلی، حفظ تولید و پشتیبانی از جبهه ها عجین شده است.

وی در دوران جنگ تحمیلی به عنوان مدیرعامل ذوب آهن اصفهان معرفی شد. دورانی که این مجتمع عظیم صنعتی دو بار مورد حمله موشکی دشمن قرار گرفت اما ذوب آهن اصفهان با هدایت ایشان و همدلی کارکنان، بدون وقفه به تولید ادامه داد. به پاس این تلاش ها و مجاهدت ها، داریوش شهیدی در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران به عنوان چهره تاثیرگذار زنجیره آهن و فولاد کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

در حاشیه این آیین داریوش شهیدی به خبرنگار ما گفت : عامل دوام و بقای ذوب آهن اصفهان در دوران جنگ، همان شاخص هایی است که بقاء و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را رقم زد. ویژگی هایی نظیر ایمان، شجاعت، میهن دوستی، از خود گذشتگی، دانش و تجربه که در وجود تک تک کارکنان ذوب آهن اصفهان به واقع نهادینه شده بود و این عزیزان به پشتوانه عنایات الهی دو جبهه تولید و دفاع از میهن را با تقدیم شهدای بی شمار و با افتخار حفظ نمودند.

وی در خصوص نقش مدیران وقت ذوب آهن اصفهان در هماهنگی برنامه ها برای حفظ تولید نیز افزود : مدیران شرکت به عنوان هماهنگ کننده، برنامه ریز و هدایتگر همواره در کنار همکارانِ با انگیزه خود حضور داشتند و به اتفاق توانستند آن دوران سخت و پر مخاطره را پیروز مندانه پشت سر بگذارند.

مدیرعامل پیشین ذوب آهن اصفهان در خصوص بمباران کارخانه در آن دوران ادامه داد : بعد از بمباران ها، روزی یک نفر از سرکارشناسان روس مراجعه کرد و گفت به ما اعلام کردند، ایران را ترک کنیم. تعهداتی که داشتند را به آنها متذکر شدیم اما بالاخره محیط کارخانه را ترک کردند و بر پایه همان ویژگی ها و شاخص هایی که ذکر شد، ذوب آهن اصفهان بدون وقفه جریان تولید را ادامه داد، به نوعی که تعجب همان کارشناسان روس بعدها از پایداری و توسعه کارخانه در دل آن روزهای سخت برانگیخته شد.

وی بیان کرد : صنعت فولاد کشور،تا همیشه ریشه در ذوب آهن اصفهان دارد،کارخانه ای که با تربیت هزاران نفر نیروی انسانی متخصص، ایجاد زیرساخت های عمرانی در استان اصفهان و کشور، احداث شهر فولادشهر، ساخت و بهره برداری از صنایع متعدد فولادی در اقصی نقاط ایران و...  به واقع همچون مادری مهربان و بخشنده از وجود خودش برای توسعه و آبادنی ایران عزیز بخشیده است.

شهیدی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به دلیل تولید به روش کوره بلند از یارانه انرژی برخوردار نیست و لذا قیمت تمام شده محصولات این کارخانه در مقایسه با سایر روش های تولید فولاد بسیار بالاتر است. قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان نیز آسیب هایی بسیاری را به صنایع فولادی و به ویژه این تولید کننده کوره بلندی وارد ساخته است و لذا نیاز است سیاست گذاران برای حل چالش انرژی صنایع فولادی عادلانه و با راهکار عملیاتی و همچنین مبتنی بر آینده نگری، وارد میدان شوند.

مدیرعامل پیشین ذوب آهن اصفهان گفت : این کارخانه با دور اندیشی برای تامین برق مورد نیاز خط تولیدش، سه نیروگاه احداث کرد اما با افزایش بی رویه قیمت گاز صنایع فولادی، به واقع تولید برق هم در این کارخانه کمتر توجیه دارد.

مدیرعامل اسبق ذوب آهن اصفهان در خصوص طرح های توسعه کارخانه در شرایط کنونی تصریح کرد: متوازن نمودن ظرفیت بخش های مختلف خط تولید با هدف استفاده کامل از سرمایه گذاری های انجام شده و نیز رفع موانع موجود، از جمله ضروری ترین اقدامات در شرایط فعلی به شمار می روند.

شهیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع پیگیری تملک معادن از سوی ذوب آهن اشاره داشت و گفت: در سال های اولیه، معادن زیر نظر ذوب آهن اصفهان قرار داشتند و بعد از انقلاب هم شرکت ملی فولاد ایران در جایگاه مجمع کلیه شرکت های معدنی و تولیدی قرار گرفت و تصمیم های آن برای همه شرکت ها فصل الخطاب بود. با چنین ساختاری مشکلات بین معادن و واحد های تولیدی مانند ذوب آهن نیز با سهولت بیشتری حل و فصل می شد. بعدها با خصوصی شدن این شرکت ها و انتقال بخش هایی از سهام آنها به اشخاص حقوقی دیگر، با وجود آنکه برخی منافع مانند استقلال، انگیزه سودآوری و فعالیت اقتصادی شرکت ها بیشتر شد اما حل اختلافات بین دو بخش تولید و معدن نیز به دلیل تضاد منافع، جدی تر و پیچیده تر شده است اما بحمدا... ذوب آهن اصفهان در دوره فعلی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خط تولید اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و انشاا... این روند، جریان پایداری برای  تامین مواد اولیه کارخانه ثبت می کند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید