رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری فولاد مبارکه در حوزه هوای پاک

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری فولاد مبارکه در حوزه هوای پاک
کدخبر : 47566

رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: حدود ۱ میلیارد دلار برای اقدامات محیط زیستی فولاد مبارکه هزینه شده که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به حوزه هوای پاک اختصاص داده شده است.

بهنام کاویانی رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: بیش از ۶۰ پروژه از ۲۵۰ پروژه در حوزه محیط زیست فولاد مبارکه به هوای پاک اختصاص داده شده که نصب سیستم مه‌پاش برای کنترل گرد و غبار و آلودگی هوا، نصب انواع غبارگیر و پاشش شیر آهک و سیستم رطوبت‌سنجی برای کنترل بیشتر آلودگی هوا، اجرای بزرگ‌ترین پروژه اسمز معکوس کشور با ظرفیت ۳ هزار متر مکعب در ساعت، مشارکت در برنامه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای، نگهداری هزار و ۶۰۰ هکتار فضای سبز برای کاهش دی‌اکسید کربن و دمای هوا در منطقه و اجرای سیستم‌های پایش آنلاین و اندازه‌گیری آلاینده‌ها از مهمترین پروژه‌های فولاد مبارکه به‌عنوان حامی محیط زیست در راستای هوای پاک است.

کاویانی افزود: اقداماتی دیگر نیز در حفاظت از محیط زیست توسط واحدهای تولیدی در کارخانه انجام می شود.

وی بیان کرد: فولاد مبارکه اقداماتی در حوزه حسابداری محیط زیستی آغاز کرده که انشاالله در آینده ای نزدیک شاهد تاثیرات آن هستیم. همچنین آنلاین کردن و مدیریت متمرکز پایش ها از دیگر اقدامات مهم در زمینه محیط زیست محسوب می شوند.

رعایت تمام استانداردهای ملی محیط زیست توسط فولاد مبارکه

رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه این شرکت تمام استانداردهای ملی در حوزه محیط زیست را رعایت کرده، گفت: در مقایسه با برندهای مطرح فولاد و بنچ مارک های جهان جای کار داریم که شاخص ها در این زمینه تعیین شده و به سمت آن در حال حرکت هستیم و فرهنگ سازی و آموزش های لازم صورت گرفته که متناسب با شاخص های جهانی حرکت کنیم.

کاویانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فولاد مبارکه در شهرستان مبارکه مستقر است، این شهرستان بیش از ۱۱۰ روز هوای پاک داشته است که با توجه به شهر اصفهان، عدد قابل قبولی است. شاخص های AQI که در واحدهای ما اندازه گیری می شوند از شهر اصفهان پایین تر است و در بدترین حالت به عدد ۷۰ در بازه سه ماهه شرایط آلودگی هوا می رسد که نشان از از تاثیر اقدامات مطلوب فولاد مبارکه در حوزه هوای پاک است.

وی افزود: کارخانه فولاد مبارکه نیز توسط کارخانه های همجوار یا معادن تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می گیرد.

رئیس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: حدود ۱ میلیارد دلار برای اقدامات محیط زیستی فولاد مبارکه هزینه شده که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به حوزه هوای پاک اختصاص داده شده است.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید