مدیرکل دفتر شناسایی بنیاد ملی نخبگان در بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان:

طرح بورس صنعتی، آینده روشنی در رفع نیازهای صنایع خواهد داشت

طرح بورس صنعتی، آینده روشنی در رفع نیازهای صنایع خواهد داشت
کدخبر : 47823

مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اجرای طرح بورس صنعتی در کشور گفت: با اجرای طرح بورس صنعتی، سعی شده دانشجویان مستعد به سمت نیازهای صنعتی سوق پیدا کنند.

رضا گلشن مهرجردی سه‌شنبه 27 دی‌ماه در نشست با معاونان و مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اظهار کرد: بازدید از مجموعه‌هایی مانند مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که نه‌تنها در ایران که در دنیا شناخته شده است، می‌تواند سرمایه‌ای برای همیشه باشد و داشته‌های علمی افراد را بیشتر کند.

وی عنوان کرد: یکی از محورهای بنیاد ملی نخبگان، هدایت نخبگان و مستعدان به سمت حل مسائل کشور، ازجمله در حوزه صنعتی است.

وی افزود: طرح‌هایی در بنیاد در دست اقدام داریم که طرح شهید روشن مشهورترین این طرح‌هاست که خوشبختانه طرح‌ها با همکاری دانشگاه‌ها در حال انجام است.

گلشن بیان کرد: همچنین طرح بورس صنعتی را در استان یزد با همکاری صنایع در دست اقدام داریم که صنایع استان فراخوان جذب دانشجو را داده‌اند و بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه یزد تحت عنوان ظرفیت بورس صنعتی عنوان و اعلام شده و سعی شده دانشجویان مستعد به سمت نیازهای صنعتی استان سوق پیدا کنند.

وی طرح «مسئولیت‌های اجتماعی» را یکی‌ دیگر از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان برشمرد و افزود: معتقدم اگر از جنس نیازها وارد این حوزه شویم می‌توانیم آینده روشنی براساس رفع نیازها داشته باشیم.

معرفی 300 نخبه به صنعت مس

معاون پارک علم و فناوری استان کرمان هم در این نشست گفت: در سال گذشته بیش از 300 نفر از نخبگان کشوری که اکثرا بومی بودند به منابع انسانی صنعت مس معرفی شدند که گام مثبتی در جذب نیروهای کارآمد است.

مسعود رضایی‌زاده افزود: واحد تحقیق و توسعه به‌دنبال راه‌اندازی شبکه نوآوری و فناوری است تا در راستای رفع چالش‌ها در مجموعه مس اقدام کند؛ وقتی چالش‌های حوزه تحقیق و توسعه و فناوری برطرف شود رونق و توسعه اقتصادی اتفاق می‌افتد.

مشاور امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: براساس تجربه به این نتیجه رسیدیم که ارتباط مستقیم نخبگان با صنایع بزرگ موفقیت‌آمیز نیست لذا با راه‌اندازی این شبکه در مجموعه مس سرچشمه، پروژه‌های تحقیقاتی براساس دانش‌بنیان‌ها و نوآوری‌ها بهتر پیش خواهد رفت و نیازهای مجتمع مس در مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و مراکز رشد براساس فناوری برآورده می‌شود.

حمایت کامل مجتمع مس سرچشمه از دانشجویان محقق

معاون بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این جلسه گفت: روزانه 350هزار سنگ معدن را جابه‌جا می‌کنیم و به‌عبارتی دیگر، سالانه 90میلیون تن سنگ معدن جابه‌جا و در کارخانه معدن، مس از آن‌ها تولید می‌شود.

علی فاضلی با اشاره به ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهی، افزود: امسال در برنامه داریم تا 386هزار تن کاتد مس تولید کنیم که در دنیا جزو برندهای خوب و بی‌نظیر است.

مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که فرهنگ پژوهش، تحقیق و توسعه رو‌به‌رشد است، گفت: پژوهش در مجتمع مس سرچشمه، سابقه دیرینه‌ای دارد و هرروز سمینارها و همایش‌های مربوط به حوزه صنعت و معدن در این مجتمع برگزار می‌شود.

محمد محمودی مومن‌آبادی افزود: همه دانشجویانی که در زمینه تحقیق و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان فعالیت دارند، حمایت می‌شوند، طرح‌های پژوهشی مطلوبی در این مجتمع شروع شده و در حال انجام است./

 

مس پرس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید