منطقه آزاد ماکو/

اولین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد ماکو و ارس برگزار شد

اولین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد ماکو و ارس برگزار شد
کدخبر : 47889

اولین نشست تخصصی مشترک معاونین و مدیران فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد ماکو و ارس در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست گفت: این منطقه ظرفیت های بالقوه ای دارد که در صورتی که از آن بخوبی استفاده شود قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری در سطح کشور را دارد.

بهنام امیریان با بیان ویژگی های طبیعی و منحصر به فرد منطقه آزاد ماکو به واسطه همجواری با کشورهای اوراسیا و جذابه های طبیعی و تاریخی آن افزود: ماکو از جمله مناطق آزادی است که ظرفیت های ذوالوجهین برای توسعه کسب و کارها دارد. حوزه گردشگری،‌ لجستیک و حمل ونقل،‌ کشاورزی و .. همچنین نیروی انسانی توانمند و موقعیت جغرافیایی ویژه، باعث ایجاد مزیت های منحصر به فرد برای منطقه شده است

برگزاری رویدادها و برنامه های مشترک مناطق آزاد ماکو و ارس به عنوان الگو به دیگر بخش هانیز معرفی گردد

وی با تاکید بر اینکه همکاری، همفکری و هم افزایی دو معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ماکو و ارس اتفاقات خوبی را برای هردو منطقه رقم خواهد زد اذعان داشت: در صورت موفقیت در اجرای رویدادها و برنامه های مشترک مناطق آزاد ماکو و ارس می توان به عنوان الگو به دیگر بخش هانیز معرفی گردد.

امیریان با اشاره به نزدیکی بافت فرهنگی و اجتماعی دو منطقه گفت:‌ برگزاری تمام رویدادها و برنامه های فرهنگی و گردشگری با پیوست مردمی قابل اجرا است.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ایجاد گردشگری ترکیبی بین ماکو و ارس را نتیجه بخش توصیف کرد و اضافه کرد:با معرفی منطقه آزاد ماکو به گردشگران در منطقه آزاد ارس و نیز معرفی ارس به حجم عظیم مسافرانی که از طریق منطقه آزاد ماکوبه خارج از کشور تردد می کنند، باعث رونق گردشگری و به تبع آن توسعه هردو منطقه را رقم خواهد زد.

محسن محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست گفت: درهردو منطقه ظرفیت های خوبی در حوزه های فرهنگی و گردشگری وجود دارد و در این بخش ها با هم افزایی و همکاری مشترک می توانیم شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی ظرفیت ها و قابلیت های هردومنطقه در عرصه های مختلف را خوب توصیف کرد و افزود: همکاری مشترک در برگزاری رویدادها با استفاده از ظرفیت های هردومنطقه همیشه اثر بخش و ماندار بوده است.

محمدزاده خواستار عملیاتی شدن تمامی تصمیمات متخده بین دو معاونت سازمان منطقه آزاد ماکو و ارس شد.

شایان ذکر است معاونین و مدیران فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد ماکو و ارس از ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید