در رتبه بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران/

شرکت مخابرات ایران رتبه اول شاخص فروش را در گروه ارتباطات و مخابرات کسب کرد

شرکت مخابرات ایران رتبه اول شاخص فروش را در گروه ارتباطات و مخابرات کسب کرد
کدخبر : 48113

در بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، شرکت مخابرات ایران از میان ۵۰۰ شرکت برگزیده، توانست رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه ارتباطات و مخابرات و معرفی بسته ترویجی – تبلیغی ویژه را کسب کند.

بیست و پنجمین دوره رتبه‌بندی صد شرکت برتر (IMI-۱۰۰) در "همایش شرکت های برتر ایران" با حضور مقامات اقتصادی و صنعتی کشور ، مدیران شرکت های برتر ایران ، صاحب نظران اقتصادی و صنعتی و اصحاب رسانه ، سوم بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد .

با نگاهی به وضعیت گروه «ارتباطات و مخابرات» از منظر بیشترین فروش، هولدینگ مخابرات ایران به عنوان سهامدار شرکت ارتباطات سیار ایران توانسته با بیش از ۳۹۱ هزار میلیارد ریال فروش در جایگاه نخست قرار گیرد و همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توانست با فروش بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، جایگاه نخست را از منظر «فروش» در بین اپراتورهای تلفن همراه کسب کرد و در گروه ارتباطات و مخابرات دوم شد.

جایگاه سوم این گروه نیز به شرکت نقش اول کیفیت به عنوان یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های مدیریت شده مخابراتی و فناوری اطلاعات و همچنین وابسته به همراه اول، با فروش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال در سال گذشته تخصیص یافته است.

دراین همایش مهمترین نتایج رتبه بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ کشوراعلام شد و از شرکت های پیشرو ( انتخاب شده بر اساس روند رشد طی چهار سال اخیر ) شرکت های برتر از نظر رشد سریع و دیگر شرکت های برتر دارای رتبه های ویژه تقدیر به عمل آمد .

رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ در سال نخست (۱۳۷۷) با رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش (درآمد) آغاز شد و در سال‌های بعد از آن، با توجه به استقبال خوب شرکت‌ها و برای پاسخگویی به درخواست آنها، به تدریج، تعداد شرکت‌های فهرست به ۵۰۰ شرکت افزایش یافت، همچنین، تعداد شاخص‌های مورد بررسی نیز به ۳۳ شاخص افزایش یافت.

این رتبه‌ بندی مشابه با رتبه‌بندی معتبر Fortune ۵۰۰، شرکت های بزرگ و برتر ایران را هرساله در فهرست های متنوع ارائه و نشر می دهد.

۵۰۰ شرکت، ابتدا براساس شاخص میزان فروش (درآمد) مشخص می‌شوند. پس از آن، بر اساس مجموع ۳۳ شاخص رتبه‌بندی دیگر با هم مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند. هر ساله، شاخص‌های جدیدی اضافه می‌شوند که از آن جمله چهار شاخص: بهره‌وری کل، بهره‌وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی و بهره‌وری سرمایه را می‌توان نام برد.

مقایسه ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران با ۵۰۰ شرکت بزرگ ترکیه و ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا است. در آن رشته‌های مختلف کسب و کار در ایران با رشته‌های کسب و کار در این دو کشور از جنبه‌های مختلف مقایسه می‌شوند.

 

اداره کل ارتبا طات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید