معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم خبر داد؛

احداث اولین پارک پتروشیمی مناطق آزاد در جزیره قشم

احداث اولین پارک پتروشیمی مناطق آزاد در جزیره قشم
کدخبر : 48174

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از احداث اولین پارک پتروشیمی مناطق آزاد کشور در قشم خبر داد و گفت: با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و ایجاد تنوع در شیوه های تامین مالی، در حال برنامه ریزی برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های حوزه نفت و انرژی جزیره قشم هستیم.

مختار گرشاسبی در پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه مناطق آزاد با رویکرد حوزه انرژی، اظهار داشت: قشم با برخورداری از 17 میدان نفتی و گازی، موقعیت ویژه ای جهت احداث و راه اندازی واحدهای پالایشگاهی، ذخیره سازی، نیروگاهی و سوخت رسانی به کشتی ها برخوردار است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و صادرات محصولات پالایشگاهی با حضور یکی از بزرگترین پالایشگاه های تولیدکننده قیر کشور و راه اندازی یک اسکله نفتی در سطح جزیره، شاهد ارزآوری خوبی برای کشور و منطقه هستیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جزیره قشم با وجود چهار نیروگاه تولید برق، نخستین منطقه آزاد کشور از نظر خودکفایی در تولید برق است و امروز تولید مازاد جزیره در اختیار شبکه سراسری برق کشور و وزارت نیرو قرار می گیرد.

به گفته گرشاسبی، با مذاکرات صورت گرفته طی ماه های گذشته شاهد انجام نخستین عملیات بانکرینگ سوخت کم سولفور به شیوه کشتی به کشتی در هفته گذشته بودیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش سهم ایران و جزیره قشم از بانکرینگ منطقه، تصریح کرد: عملیات سوختی در منطقه قشم برعهده گمرک سازمان منطقه آزاد قشم است و امیدواریم با این ابزار بتوانیم شاهد تسهیل و رونق گرفتن صنعت بانکرینگ باشیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تولید و صادرات محصولات دارای ارزش افزوده در زنجیره محصولات پتروشیمی و نفتی، از برنامه ریزی برای احداث نخستین پارک پتروشیمی مناطق آزاد کشور در جزیره قشم خبر داد.

گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم مزیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید