تفاهم‌نامه بلندمدت همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه تهران امضا شد؛

حضور دانشگاه تهران زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جزیره قشم می‌شود

حضور دانشگاه تهران زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جزیره قشم می‌شود
کدخبر : 48644

با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه بلندمدت همکاری میان این دو مجموعه به امضا رسید.

افشار فتح الهی در این جلسه اظهار داشت: آغاز به کار پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت ظرفیت‌های متعدد این منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور دانشگاه تهران به‌عنوان قطب اصلی تولید علم کشور در منطقه آزاد قشم می‌تواند به الگویی عملیاتی برای گسترش فعالیت‌های دانشگاهی در جزیره تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جزیره قشم ظرفیت خوبی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای منطقه را داراست و امیدواریم با آغاز به کار پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران زمینه برای حضور دانشجویانی از سایر کشورها در این دانشگاه فراهم شود.

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سایر دانشگاه‌های کشور نیز برای افزایش ظرفیت‌های دانشگاهی و پذیرش دانشجو در جزیره قشم انجام‌شده که آغاز فعالیت پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران، اولین گام در راستای اجرای این برنامه است.

رییس دانشگاه تهران نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در جزیره قشم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرصت‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران خواهد بود.

سیدمحمد مقیمی ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه قشم می‌تواند به الگوی مناطق آزاد کشور برای اجرای مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های دانشگاهی و علمی تبدیل شود.

وی ادامه داد: نگاه اثرگذاری در حوزه‌های اجتماعی توسط دانشگاه تهران برای ایجاد اشتغال و همچنین آغاز فعالیت‌های دانش‌بنیان در تعامل با جامعه محلی بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده جهت اجرا در این منطقه است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: