به میزبانی مجتمع مس سونگون برگزار گردید؛

دهمین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت

دهمین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت
کدخبر : 48782

دهمین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت با حضور مادران و همسران مکرم شهدای معظم شهرستان ورزقان و مجتمع، مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی در مجتمع مس سونگون برگزار گردید.

همه آمده بودند، کاروانیان زینبی، قامت هایی که کهولت سن خمیده بود البته شاید عدد سن بهانه بود... و غم هجران کار خود را کرده بود.... اما هر چه باشد حضور معنویشان چنان غوغایی برپا کرده بود که هیچکس از سردی هوا و بارش سنگین برف چیزی نگفت.... به ظاهر میزبان مجتمع مس سونگون بود اما در اصل میزبانان عزیزان خود بودند که شکوه و عظمت نام و یادشان آن ها را در این محفل جمع کرده بود...

وقتی مسئولین استانی و شهرستان ورزقان و مدیران ارشد مجتمع مس سونگون با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و مدافعین حریم ولایت و امنیت و تجدید میثاق با آرمان های این عزیزان، برنامه خود را آغاز کردند و با حضور در سالن همایش و عرض ادب و ارادت به این اسوه های صبر و مقامت، هر چند کوتاه به صورت خصوصی و بعضا عمومی پای سخنان آنها نشستند سخنانی از جنس مشکلات، پیشنهاد، تشکر و...

جشنواره با هنرنمایی گروه رزم نوازان ارتش مقدس جمهوری اسلامی ایران و نواختن سرود ملی و آهنگی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر آغاز گردید سپس با خیرمقدم گویی دکتر معبود عباس زاده مدیر مجتمع مس سونگون، امیر دریادار دوم دکتر عباسی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هنر نمایی گروه سرود شهید الیاس محمودی، گروه تواشیح که به همت مجتمع مس سونگون و طی برنامه جامع سالانه در سطح شهرستان ورزقان استعدادیابی و آموزش دیده بودند، خاطره گویی مادر مکرم شهید اجاقی شهید مدافع امنیت، سخنرانی امام جمعه شهرستان ورزقان، رونمایی از تندیس سنگی شهیدان والامقام حاج ذاکر حیدری، حاج حسین و بختیار حاجی زاده و در آخر تجلیل و اهدای لوح تقدیر به این اسوه های صبر و مقاومت یعنی مادران و همسران مکرم شهدای معظم و قرعه کشی سفر زیارتی کربلا معلی دنبال شد.

گفتنی است در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین پور محمد امام جمعه شهرستان ورزقان، سردار عبدی فرمانده نیروی انتظامی استان، امیر دریادار دوم دکتر عباسی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، مهندس نعمتی فرماندار شهرستان ورزقان، سرهنگ سیابی فرمانده سپاه ورزقان، مهندس حلاج معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دکتر معبود عباس زاده مدیر مجتمع مس سونگون و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستان ورزقان حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: