پرونده نیمه دوم بهمن‌ماه در فرابورس بسته شد

سهم 45 درصدی 5 گروه در بازارهای فرابورس

سهم 45 درصدی 5 گروه در بازارهای فرابورس
کدخبر : 48905

ارزش معاملات خرد فرابورس طی 5 روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت حدود 12 هزار میلیارد تومان بود و بدین ترتیب 5 صنعت فرابورسی توانستند بیش از 45 درصد ارزش معاملات خرد را در اختیار بگیرند.

بازارهای فرابورس در هفته منتهی به 14 بهمن‌ماه شاهد دادوستد بیش از 41 میلیارد برگه انواع دارایی مالی بود و ارزش مبادلات طی 5 روز کاری گذشته از 274 هزار میلیارد تومان فراتر رفت که این نقل و انتقالات در 1.5 میلیون نوبت به ثبت رسید.

در هفته‌ای که گذشت حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل تغییر چندانی نداشت، به‌این‌ترتیب که حجم معاملات یک درصد کمتر شد و ارزش معاملات 0.17 درصد بالا رفت.

بررسی ارزش معاملات به تفکیک بازارها نیز نشان می‌دهد طی این مدت بالغ‌بر 12 هزار میلیارد تومان برگه سهم در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس دست‌به‌دست شد که در این میان بیشترین ارزش معاملات در بازار دوم با ارزش معاملاتی نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان بود.

پس از آن بازار پایه طی 5 روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملاتی بیش از 4 هزار میلیارد تومانی را داشت و در بازار اول نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان برگه سهم خریدوفروش شد.

نگاهی به سایر بازارهای فرابورس نشان می‌دهد در بازار ابزارهای مشتقه فرابورس در هفته گذشته نزدیک به 37 میلیارد تومان دارایی دادوستد شده که نسبت به هفته ماقبل آن رشد 34 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در مدت مورد بررسی بیش از 261 هزار میلیارد تومان اوراق جابه‌جا شد که رشد 1.3 درصدی نسبت به هفته پیش از آن داشت. طی این مدت در حالی 248 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در این بازار دست‌به‌دست شد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شاهد جابه‌جایی بیش از 10 میلیارد واحد به ارزش حدود 13 میلیارد تومان بودند و رشد 20 درصدی را در ارزش معاملات تجربه کردند.

این گزارش حاکی است طی 5 روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام حدود 12 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم، بیش از 14 درصد به گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات اختصاص داشت.

پس از آن بانک‌ها 10 درصد ارزش معاملات خرد را در اختیار گرفتند و رتبه سوم با سهم 7 درصدی، هم زمان به سه گروه محصولات غذایی، سرمایه‌گذاری‌ها و هتل و رستوران رسید.

به‌این‌ترتیب 5 صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات غذایی و آَشامیدنی، سرمایه‌گذاری‌ها و هتل و رستوران در هفته‌ای که گذشت بیش از 45 درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در پایان معاملات هفته گذشته آیفکس فرابورس با کاهش 3.5 درصدی، پرونده دومین هفته بهمن‌ماه را در عدد 20 هزار و 251 واحدی بست. ارزش بازار فرابورس هم به عدد 1.9 میلیون میلیارد تومان رسید.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید