رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور؛

ضرورت استفاده از دانش روز در دریافت مالیات

ضرورت استفاده از دانش روز در دریافت مالیات
کدخبر : 49757

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تأکید بر ضرورت استفاده از دانش روز در مالیات‎ستانی، گفت: برای خدمت رسانی بهینه به مردم نمی توان نظام مالیاتی را به صورت سنتی اداره کرد.

از قزوین دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در همایش ملی مشارکت مردمی در نظام مالیاتی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره) برگزار شد، بر ضرورت به روز رسانی نحوه دریافت مالیات و استفاده از فناوری های کارآمد تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن انواع ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز نمی توان نظام مالیاتی را سنتی اداره کرد و باید برای کارآمدسازی نظام مالیاتی و دریافت مناسب مالیات از ظرفیت دانش روز به ویژه دانش فناوری اطلاعات استفاده کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در کل سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل نقل و انتقال خودرو دریافت شد؛ تصریح کرد: امسال سعی شد تا مالیات نقل و انتقال خودرو مکانیزه شود، با مکانیزه شدن این فرایند،  ضمن افزایش رضایت مندی مردم، میزان درآمدهای مالیاتی کشور نیز افزایش چشمگیری داشت. با عملیات سازی این فرایند پیش بینی می شود تا پایان سال از محل مالیات نقل و انتقال خودرو حدود ده هزار میلیارد تومان درآمد مالیات دریافت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت به روز رسانی قوانین و مقرّرات حوزه مالیاتی تاکید کرد و گفت: علاوه بر این باید اقداماتی صورت گیرد تا با اصلاح و تنقیح قوانین اولا از فرار مالیاتی جلوگیری و عدالت در دریافت مالیات را در کشور برقرار کنیم و ثانیا در چارچوب هدفمندسازی معافیت ها، برخی از معافیت هایی که به نفع اقتصاد ملی نیست مورد بازبینی قرار گیرد.

دکتر منظور در همین رابطه به نقش اندیشمندان و فرهیختگان اشاره کرد و افزود: در بخش های مختلف نظیر افزایش تمکین مودیان، به روزرسانی قوانین و مقررات و بکارگیری دانش روز علاقمند به همکاری با مراکز علمی و اندیشمندان بوده و دست یاری به سوی جامعه نخبگانی دراز می کنیم.

 

اینتا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید