شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

سمات سود ۵۶ میلیون سهامدار را با سجام پرداخت کرد

سمات سود ۵۶ میلیون سهامدار را با سجام پرداخت کرد
کدخبر : 49889

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا هفته سوم بهمن ماه سود سهام بیش از ۵۶ میلیون سهامدار از سوی سمات با استفاده از سامانه سجام پرداخت شد.

اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری سهامداران نشان می‌دهد که تا پایان 19 بهمن ماه سال جاری، 460 ناشر، سود جاری 56 میلیون و 716 هزار و 480 سهامدار که شامل 64 هزار و 363 میلیارد و 813 میلیون تومان می شود را از طریق اطلاعات سامانه سجام توسط سمات واریز کرده اند.

 پرداخت 6 هزار و 500 میلیارد تومان سود سنواتی

از  سویی دیگر، از ابتدای امسال تا پایان 19 بهمن ماه 303 ناشر، سود سنواتی 31 میلیون و 229 هزار و 345 سهامدار را که شامل 6 هزار و 566 میلیارد و 474 میلیون تومان می شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده اند.

  سامانه سجام چیست ؟

  لازم  به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

 بر  اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 مزایای سجامی شدن

 گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

 

روابط عمومی سمات

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید