از ابتدای فعالیت سازما ن منطقه آزاد ماکو تا شش ماه نخست سال جاری

۱۷۱میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است

۱۷۱میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است
کدخبر : 49890

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو تا کنون بالغ بر ۱۷۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولیدی و صنعتی محقق شده است .

حسن صدرایی مهر به بیان اهم سرمایه گذاری های کلان خارجی در منطقه آزاد ماکو پرداخت و افزود: سرمایه گذاری شرکت گلبرق جهت تولید همزمان برق و حرارت، شرکت کابی آلیاژ جهت تولید مواد فروسیلیکو منگنز ، شرکت بیابان ماشین پارس در خصوص احداث مرکز داده پردازی تولید رمز ارز و احداث استخر رمز ارز و سرور اینترنت بین ­المللی ، شرکت دیانا تجارت ریسمان در زمینه تولید پوشاک،‌ شرکت آریا ورنا جهت تولید کربنات کلسیم و پودر کربنات کلسیم اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ها عمدتا در شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است اضافه کرد: شهرک صنعتی ماکو یکی از این شهرک های صنعتی است که در کیلومتر ۶ جاده ماکو- بازرگان در زمینی به مساحت ۳۳٫۸ هکتار که ۲۱٫۵ هکتار آن صنعتی، ۱۲ هکتار غیر صنعتی و ۰٫۳ هکتار آن با کاربری کارگاهی و خدماتی می باشد ایجاد گردیده است.

صدرایی مهر افزود: تقریباً به غیر از چند قطعه زمین کارگاهی تمام زمینهای صنعتی و کارگاهی این شهرکواگذار گردیده است و تعداد ۳۰ واحد در شهرک صنعتی شماره یک ماکو در حال فعالیت بوده که تقریبا شامل بیشتر گروه¬های صنایع من جمله صنایع فلزی، غیر فلزی، سلولزی، غذایی و شیمیایی می¬باشد. در ادامه اطلاعات مربوط به واحدهای تولیدی شهرک آورده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشن: سایت شهرک صنعتی شوط نیز در ۱۲ کیلومتری شمال شوط و در امتداد جاده تبریز-بازرگان و در سمت شرقی آن قرار گرفته است که در حال حاضر آماده واگذاری به سرمایه گذاران می باشد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی صنایع سبک منطقه آزاد ماکو گفت: این شهرک نیزدر کمربندی بازرگان – ماکو نرسیده به روستای دانالو و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار طراحی گردیده که در فاز اول ۱۳۰ هکتار آن آماده سازی و به بهره برداری خواهد رسید که در حال حاضر ۳۷ هکتار از آن آماده واگذاری می باشد.

صدرایی مهر خاطرنشان ساخت: شهرک سنگ و صنایع سنگین نیز در سه راه بلجک و حدود ۱۰ کیلومتری جاده ماکو – شوط قرار دارد . برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی ، سنگ های تزئینی و صنایع سنگین در زمینی به مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار طراحی گردیده است.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: