معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد:

سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی بازوی اجرایی سامانه سپاس هستند

سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی بازوی اجرایی سامانه سپاس هستند
کدخبر : 50012

در نهمین هفته از پویش فناورانه "سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه" سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی بیمه سرمد و شرکت دانش بنیان دمیس معرفی شدند.

دکتر بنیادی نائینی ضمن تقدیر از تلاش شرکت های بیمه در راستای فراهم سازی زمینه های اتصال به سامانه سپاس(سامانه پرونده الکترونیک سلامت) گفت: خوشبختانه با هم  افزایی خوبی که میان شرکت های بیمه و شرکت های دانش‌بنیان در  این حوزه صورت گرفته، شاهد ارائه سامانه های هوشمند تخصصی بیمه درمان تکمیلی هستیم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: این سامانه ها با بهره گیری از هوش مصنوعی و تشکیل پرونده سلامت برای بیمه گذاران می توانند علاوه بر تسهیل و افزایش سرعت ارائه خدمات به محاسبه دقیق ضریب خسارت و نرخ فنی پوشش های بیمه درمان تکمیلی کمک شایانی کنند.

دکتر بنیادی نائینی همچنین جلوگیری از تقلب و تخلف را از دیگر ویژگی‌های این سامانه ها دانست و گفت: با اتصال نهاد مرتبط با حوزه سلامت به سامانه سپاس می توان به بانک اطلاعاتی بزرگی از اطلاعات بیماران، داروهای مصرفی و پزشکان دست یافت.

وی در ادامه برنامه ریزی داده محور را جزو ضروریات تنظیم گری دانست و افزود: ارائه تحلیل های مدیریتی و طراحی داشبوردهای مدیریتی در راستای کمک به برنامه ریزی داده محور باید در راس برنامه های راهبردی شرکت های بیمه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل و تیم بیمه سرمد به معرفی سامانه نسخه چی( سامانه ارسال، ارزیابی و پرداخت نسخ با قابلیت ارتباط با سامانه های سپاس و تامین اجتماعی با بهره گیری از هوش مصنوعی) و شرکت دانش بنیان دمیس نیز به معرفی سامانه های پردازشگر الکترونیک اسناد پزشکی (رُز)، نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت و مدیریت قواعد و محاسبات بیمه ای رایان و بیمه گری رابینو پرداختند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید