هلدینگ خلیج فارس/

تمرکز هلدینگ خلیج فارس بر ارائه راهکارهای نوین تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان

تمرکز هلدینگ خلیج فارس بر ارائه راهکارهای نوین تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان
کدخبر : 50100

صاحب نظران و متخصصان صنعت پتروشیمی در روز سوم چهارمین همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش مهمان پنلی با موضوع تامین مالی فرصت‌های نوآوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان بودند.

دکتر‌ مروت دبیر برگزاری پنل، تامین مالی را از مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه هلدینگ خلیج فارس در برطرف کردن موانع موجود و ارائه راه حل‌های جدید برای تامین مالی است.

حیدری سخنران ابتدایی این پنل با اذعان بر اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و لزوم حمایت از آن‌ها گفت: هدف اصلی این پنل بررسی مسائل مالی و اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان و چگونگی پاسخگویی به آن‌هاست.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری نفت، افزود: همه شرکت‌های اصلی و خصوصی شرکت نفت، سهامدار صندوق پژوهش و فناوری نفت هستند و این موضوع بر جایگاه کلیدی این صندوق در ارائه خدمات اعتباری می‌افزاید.

وی ادامه داد: ضمانت تعهد و پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با ۳۰ درصد هزینه کمتر، از خدماتی است که این صندوق به مشتریان خود در صنعت نفت ارائه می‌دهد. حیدری گفت: این صندوق تاکنون موفق شده ۲۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه به ۹۰ ذینفع مستقل ارائه دهد که امیدواریم این مبلغ در آینده نزدیک افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری نفت، ادامه داد: طرح تکیه‌گاه، استفاده از وام قابل تبدیل به سهام، خرید تضمینی محصول، استفاده از قرارداد به عنوان رهن و توجه به بحث LC از دیگر خدماتی است که این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

*روش‌های متفاوت تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان در تفارس*

معاون برنامه ریزی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در ادامه این پنل گفت: هلدینگ خلیج فارس کارهای متمایزی در این زمینه انجام داده که یکی از مهمترین آن‌ها برنامه‌ریزی برای ایجاد بانکی با محوریت صنعت نفت و گاز است که برای اولین بار در ۱۰۰ سال گذشته اتفاق می‌افتد.

بان با اشاره به روش‌های متفاوت تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: ارائه خدمات نوآوری و توسعه زنجیره ارزش تامین مالی مبتنی بر بدهی و استفاده از ساختار سهامدار ممتاز از دیگر روش‌های تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان است.

*نیازمند روش‌های نوین تامین مالی هستیم*

مدیر بانکداری تجاری بانک شهر به عنوان سخنران سوم این پنل تخصصی ضمن انتقاد از فضای اقتصادی کشور که به شدت تحت تأثیر بانک‌ها قرار دارد، گفت: ما به شدت نیازمند روش‌های نوین برای تامین مالی پروژه‌های اقتصادی هستیم و وام دادن بانک‌ها فقط افزایش نقدینگی و ایجاد تورم را به همراه داشته است.

مالکی با اشاره به استقبال بانک‌ها از تامین وثائق توسط صندوق‌های مالی ادامه داد: یکی از تمهیدات جدید بانک شهر برای دادن وام به فعالان اقتصادی و شرکتهای دانش بنیان، انتشار اوراق گام و برات کارت است.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق نامه‌هایی میان بانک شهر و صندوق سرمایه‌گذاری شرکت نفت امضا شود.

*دغدغه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تامین مالی*

در پایان عضو هیئت مدیره انجمن اپنا به معرفی اجمالی فعالیتهای شرکت سپینود پرداخت.

شریف مهم‌ترین دغدغه صاحبان شرکت‌های دانش بنیان را دریافت تسهیلات با سود کمتر عنوان و خاطر نشان کرد: برای مسائلی چون تضمین بازگشت سرمایه، تامین وثیقه و اعتبارسنجی باید فکری اساسی انجام شود.

 

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید