امام جمعه کیش:

تدوین برنامه هفتم توسعه کشور فرصتی برای رفع چالش ها و دغدغه های مناطق آزاد

تدوین برنامه هفتم توسعه کشور فرصتی برای رفع چالش ها و دغدغه های مناطق آزاد
کدخبر : 50196

امام جمعه کیش، گفت: یک سری دغدغه‌ها و چالش‌هایی در مناطق آزاد وجود دارد که تدوین برنامه هفتم توسعه کشور فرصت مغتنمی جهت تعیین تکلیف آنها است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در سمینار یک روزه الزامات توسعه مناطق آزاد در برنامه هفتم توسعه کشور که پنجشنبه 27 بهمن در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: مسئولان با نگاه‌های مثبت و منفی به مناطق آزاد، تصمیم گیری می کنند که باید این موضوع در برنامه هفتم توسعه کشور تعیین تکلیف شود.

امام جمعه کیش با بیان این که باید ساختار، تشکیلات و میزان اختیارات سازمان های مناطق آزاد در برنامه هفتم توسعه مشخص شود از آن به عنوان چالش دوم مناطق آزاد یاد کرد و افزود: تعیین تکلیف کیفیت اداره و مدیریت ساختاری و تشکیلاتی مناطق آزاد در برنامه هفتم توسعه می تواند مسیر را برای پیشرفت و توسعه مناطق آزاد هموار کند.

امام جمعه کیش بر لزوم اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی و رعایت اقتضائات این مناطق تاکید و خاطر نشان کرد: برخلاف قانون مذکور، قوانین و مصوبات موردی اجرا می شود که با قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری -صنعتی سازگاری ندارد و مشوق ها و معافیت‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران در این قانون با مصوبه ای حذف می شود که این حق الناس است.

وی تاکید کرد: اگر قانون مذکور، نیازمند اصلاح است این مهم صورت پذیرد ولی مادامی که این قانون هست باید به مفاد آن عمل شود و عدم اجرای آن سومین چالش مناطق آزاد است.

امام جمعه کیش با بیان این که عدم ثبات مدیریتی چالش چهارم مناطق آزاد محسوب می شود؛ گفت: تحریم‌های خارجی، رقبای ما در خارج از کشور و مشکلات و موانع داخلی، سه مشکل بزرگ مناطق آزاد کشورمان هستند اما مشکلات و موانع داخلی بیش ازسایر موارد، مناطق آزاد را رنج می دهد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید