مدیر عامل منطقه آزاد چابهار:

منطقه آزاد چابهار از سرمایه‌گذاران بخش سلامت حمایت می‌کند

منطقه آزاد چابهار از سرمایه‌گذاران بخش سلامت حمایت می‌کند
کدخبر : 50273

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های بهداشتی به کار جهادی نیاز دارد، گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار از سرمایه‌گذاران بخش سلامت حمایت می‌کند.

امیر مقدم در اختتامیه کنگره سراسری توانبخشی عصبی که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار کرد: در بحث دسترسی به بعضی از شاخص‌های بهداشتی همچون تامین خانه‌های بهداشت، به کار جهادی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در جلسات و اتاق فکرهایی که برگزار می شود شاهد این مسئله هستیم که تامین آب آشامیدنی به عنوان یک مصداق برای ایجاد سلامت و بهداشت فردی مورد توجه است و با برنامه ریزی انجام شده در افق سال ۱۴۰۴ نیازمندی آب در محدوده تامین خواهد شد.

مقدم بیان کرد: در وضع موجود کماکان از آنچه که رضایتمان باشد فاصله داریم، امروز با اتکا به داشته های مناطق که یکی از آنها به درستی قانون مترقی مناطق آزاد کشور است به اندازه کافی بضاعت، امکانات و اختیارات را در مناطق آزاد کشور قرار داده که اگر به درستی استفاده کنیم بی شک با جذب سرمایه گذاران حوزه سلامت شاخص های بهداشت و درمان را توسعه دهیم.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار قابلیت تبدیل به یک هاب دارویی را دارد ، بر اساس قوانین مناطق آزاد این ظرفیت وجود دارد که چابهار به هاب در بخش تولید دارو تبدیل شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: برای رسیدن به این مهم به حمایت های قانونی نیاز به حمایت های مجلس داریم ودر عین حال هیات مدیره منطقه آزاد از سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در بخش سلامت سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کند.

وی افزود: برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و اخذ مجوزها حمایت لازم انجام خواهد شد.

مقدم تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، نباید کمبودی در بحث آبرسانی داشته باشیم و انشاالله تا چند روز آینده جشن افتتاح آبرسانی به یکی از بزرگترین روستاهای منطقه را خواهیم گرفت و نوید می‌دهیم که این حرکت جهادی با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر بحث خانه‌های بهداشت را یک مصداق برای تامین زیرساخت های حداقلی فرض کنیم، این آمادگی وجود دارد که با همت خیرین و سرمایه گذارانی که آمادگی خودشان را به منطقه اعلام کرده‌اند، در توسعه زیرساخت‌ها و در حوزه تامین خانه‌های بهداشت کارهای خوبی انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه قصد داریم بخش بهداشت و سلامت را توسعه دهیم، گفت: امکانات خوبی در حوزه دانشگاهی وجود دارد، سازمان هم برنامه‌هایی در نظر دارد و این آمادگی وجود دارد که برای ایده‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری به عنوان حامی ورود کند و همچنین آمادگی منطقه را برای حمایت از انجمن نخبگان و ایده‌های دانش‌محور اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی چابهار باید با اولیت در منطقه آزاد راه‌اندازی شود، چون اعتقاد داریم که این توانمندی در حوزه دانشگاه بین‌المللی وجو دارد و اگر نیاز به حمایت ما باشد، امکانات خودمان را برای تسهیل استقرار سریع‌تر و حرکت فعال‌تر دانشگاه اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در بحث تامین زمین رایگان مثل بیمارستان، تلاش کردیم که زمین لازم را فراهم کنیم و سازمان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌ها کمک کرده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید