بانک ملی ایران/

دیدار معاون رییس جمهور با سرپرست بانک ملی و بازدید از موزه بانک

دیدار معاون رییس جمهور با سرپرست بانک ملی و بازدید از موزه بانک
کدخبر : 50302

معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه دیدار با دکتر نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران، بر سر گلزار شهدای بانک حاضر شد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان های مقدس آنان، از موزه و آثار با ارزش بانک ملی ایران نیز بازدید کرد.

سید محمد حسینی در دیدار با دکتر نجارزاده که تعدادی از مدیران و کارکنان بانک نیز حضور داشتند، گفت: بانک ملی ایران یکی از مهم ترین بانک های کشور است؛ همانطور که دانشگاه تهران، دانشگاه مادر در کشور محسوب می شود و نحوه عملکرد آن برای سیستم دانشگاهی کشور الگو است، بانک ملی ایران نیز نقش مشابهی را در سیستم بانکی کشور ایفا می کند؛ در واقع بسیاری از بانک های تخصصی ایجاد شده ،  شعبی از بانک ملی ایران بودند و سپس مستقل شده اند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس همچنین با تاکید بر اینکه دولت نگاه ویژه ای به  بانک ملی ایران دارد، اظهار کرد: نمایندگان دولت و مجلس به طور مرتب با این بانک و شرکت های تابعه آن که برای کشور  اشتغال آفرین هستند، تعامل دارند و از این رو جای دارد از زحمات سرپرست و مدیران بانک به ویژه در بخش اشتغال و اعطای تسهیلات مربوط به روستاییان، ازدواج و...کمال قدردانی را داشته باشیم.

وی در بازدید از موزه این بانک با بیان اینکه تاریخچه بانکداری کشور از زمان رایج شدن سکه و سپس چاپ اسکناس و تحولات صورت گرفته پس از آن در مقاطع مختلف زمانی همه در این موزه قابل مشاهده است، ابراز کرد: بازدید امروز فرصت بسیار مغتنم و خوبی بود. در این موزه، روند تعاملات بانک ملی ایران با بانک های جهانی و همچنین نقش اشخاص در برهه های مختلف  زمانی  به تصویر کشیده شده که بسیار جالب است و می تواند مورد بازدید دانشجویان و دانش آموزان نیز قرار گیرد.

حسینی در پایان در دفتر یادبود موزه بانک ملی ایران نوشت: تاکنون موزه های متعددی را بازدید کرده ام که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته اند و این موزه نیز به واسطه تصویر کشیدن تاریخچه بانکداری، تاریخ تاسیس بانک ملی ایران، روند ضرب سکه در کشور، نمایش اشیای نفیس و آثار تاریخی با ارزش، یک گنجینه گرانبها محسوب می شود.

همچنین سرپرست بانک ملی ایران نیز کتاب گنجینه موزه این بانک را به معاون پارلمانی رییس جمهور اهدا کرد.

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید