سال آینده صورت می پذیرد:

رتبه بندی ناشران بورسی در حوزه حاکمیت شرکتی

رتبه بندی ناشران بورسی در حوزه حاکمیت شرکتی
کدخبر : 50331

مدیرعامل بورس تهران خبرداد: ناشران بازار سرمایه سال آینده در حوزه حاکمیت شرکتی رتبه‌بندی می‌شوند.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران، امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن‌ماه_ در چهارمین نشست سالانه انجمن مالی ایران، حاکمیت شرکتی را زیربنای موفقیت بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: ناشران بازار سرمایه در بورس تهران و فرابورس باید با دستورالعمل حاکمیت شرکتی آشنا شوند.  همچنین سال آینده شرکت‌ها در حوزه حاکمیت شرکتی رتبه‌بندی می‌شوند.

وی اظهار داشت: اتفاقات ارزشمندی طی ۱۰ سال اخیر در بازار سرمایه افتاده و ابزارهای بازار سرمایه توسعه یافته و نهادها، قوانین و مقررات به خوبی تغییر کرده است. همچنین شاهد معرفی انواع ابزارهای مالی در بازار سرمایه بوده ایم.

گودرزی نوآوری های ابزارهای مالی در یک دهه اخیر را خوب ارزیابی کرد و افزود: در این مدت ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم ازجمله انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شروع به کار کرده‌اند، امسال نیز صندوق املاک مستغلات و صندوق بخشی در بورس تهران پذیره‌نویسی شده و شروع به کار کرد.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت ریسک، گفت: سال آینده شاهد انتشار اوراق آتی تک سهم درخصوص بسیاری از نمادها خواهیم بود که تبلور دوطرفه شدن بازار است.

دبیرخانه‌های منطقه‌ای نقش جدید تالارهای مناطق

وی خاطرنشان کرد: تالارهای منطقه بورس تهران تاکنون فقط خدمات اولیه به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کردند اما به دنبال آن هستیم تا این تالارها نقش دبیرخانه‌های منطقه‌ای را در سراسر کشور ایفا کنند.

 به‌روزرسانی ساختارها و فعال کردن اقتصاد دیجیتال در بورس

گودرزی با اشاره به چالش‌های روز بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه با دو چالش اساسی رعایت حقوق سهامداران خرد و موانع ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه مواجه است‌.

وی تصریح کرد: تک‌بعدی‌بودن بورس و حرکت برمبنای کامودیتی‌ها در آینده  مسئله ساز می‌شود، همچنین در آینده با مسئله نیروی انسانی متخصص در اقتصاد دیجیتال نیز مواجه می‌شویم.

مدیرعامل بورس تهران  با تاکید بر به‌روزرسانی ساختارها گفت: متأسفانه بازار سرمایه بستر مناسبی برای شرکت‌های فعال در  حوزه اقتصاد دیجیتال مهیا نکرده و ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه رؤیای بزرگ این بازار است. بورس تهران دیگر نمی‌تواند با ساختارهای قدیم خود به مسیر ادامه دهد و در صدد به‌روزرسانی ساختارها و فعال کردن اقتصاد دیجیتال است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید