فرصتِ ارزآوری

مدیرعامل پترول: دو راهکار برای توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و افزایش ارزآوری برای کشور وجود دارد

مدیرعامل پترول: دو راهکار برای توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و افزایش ارزآوری برای کشور وجود دارد
کدخبر : 50352

استقبال صنایع پایین دست از چهارمین نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» یکی از موضوعات مورد توجه این دور از نمایشگاه حمایت از ساخت داخل است. اما به نظر می رسد که برنامه توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی صنعت پتروشیمی به شکل ویژه در دستور کار مدیران هلدینگ خلیج فارس است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در نشست تخصصی «توسعه زنجیره ارزش با محوریت صنایع پایین‌دستی» به نگاه جدید هلدینگ خلیج فارس از یک سال گذشته به صنایع پایین دستی اشاره و اظهار کرد: استقبال چشم‌گیری از چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل امسال انجام شده است که نویدبخش اتفاقات خوب در توسعه ساخت داخل است.

رشید قانعی به بررسی دو روش توسعه صنایع پایین‌دست در هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در روش تولید بدون کارخانه از ظرفیت خالی صنایع پایین دستی استفاده خواهد شد به طوری که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس محصولات خود را به صورت امانی در اختیار صنایع پایین دستی قرار می‌دهند تا افزون‌بر ارزش‌آفرینی، از قاچاق این محصولات نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل پترول در تشریح روش دیگر ادامه داد: مورد دوم تمرکز بر موضوع صادرات است. نحوه حمایت از صادرکنندگان در دنیا متفاوت از ایران است. در ایران فرقی بین یک صادرکننده موفق با یک صادرکننده خرد نیست و پیشنهاد داده‌ایم که وزارت صمت صادرکنندگان موفق را بررسی کند و حداقل اجازه دهند که هلدینگ‌ها مستقیم با آنها کار کنند تا اقتصاد به سمت شفافیت برود.

قانعی گفت: پتروشیمی‌ها نیز تمایل بیشتری برای همکاری با صنایع تکمیلی دارند و با این روند، ارتباط بین صنایع تکمیلی و پتروشیمی‌ها تقویت شده و فرصت ارزآوری بیشتری نیز برای کشور فراهم می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه این روش، صادرات کشور افزایش یافته و انقلابی در اقتصاد کشور صورت گیرد.

مدیرعامل پترول در پایان تاکید کرد: شرکت‌های داخلی حاضر در این نمایشگاه طرح‌های بسیار خوبی برای ارائه دارند و این نمایشگاه بهترین فرصت برای افزایش تعاملات شرکت‌های پتروشیمی با شرکت‌های فناور و دانش بنیان است.

 

روابط عمومی پترول

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید