جشنواره اینوماین/

پایان اردیبهشت ۱۴۰۲؛ آخرین مهلت ارسال ایده‌های نوآورانه اینوماین

پایان اردیبهشت ۱۴۰۲؛ آخرین مهلت ارسال ایده‌های نوآورانه اینوماین
کدخبر : 50368

دبیرخانه دائمی جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) در طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)، آخرین مهلت ارسال ایده‌های نوآورانه را پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با هدف افزایش ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش معدن و صنایع معدنی به ایمینو ماموریت داد تا جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین را در ۱۰ محور فناورانه برگزار نماید.

این جشنواره به رسم هرساله با محورهای فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی برگزار می شود که رئوس کلی محورهای پیشنهادی چهارمین جشنواره اینوماین به شرح ذیل است.

-اقتصاد چرخشی معدن و صنایع معدنی (فناوری های مرتبط با بازیابی باطله ها و پسماندهای معدنی و استفاده از منابع ثانویه مواد معدنی، معدنکاری شهری و ...)

-معدنکاری، اقتصاد و بهره وری سبز (روش ها، فرآیندها، تجهیزات و فناوری های نوین در معدنکاری سبز و کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای در معدن و صنایع معدنی)

- انرژی های پاک (فناوری های نوین در زنجیره تامین مواد معدنی و مصرفی در تولید انرژی های تجدیدپذیر و نو، تجهیزات، ذخیره سازی، انتقال و به کارگیری انرژی های پاک در معادن و صنایع معدنی)

-فناوری ها و یا روش های نوین اکتشاف (دورسنجی، اکتشاف ذخایر عمیق و پنهان، دوردست و صعب العبور، زیر دریا)

-فناوری های نوین بهره برداری و استخراج (استخراج ذخایر عمیق، تجهیزات بومی سازی قطعات و ماشین آلات پیشرفته و ...)

-فناوری های نوین فرآوری مواد معدنی و مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش فلزات، عناصر استراتژیک و توسعه صنایع پایین دستی (تولید مواد و آلیاژهای جدید و خاص و ...)

-فناوری های نوین در بومی سازی و تعمیق ساخت داخل تجهیزات، قطعات و ماشین آلات پیشرفته زنجیره معدن و صنایع معدنی

-فناوری های نوین در عارضه یابی، افزایش بهره وری و کاهش مصارف (آب، انرژی مواد اولیه)، بهبود فرآیندهای تولید در معادن و صنایع معدنی به خصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و طلا

-فناوری های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن (اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، کلان داده و ... در بخش معدن و صنایع معدنی)

-بکارگیری فناوری ها و تجهیزات نوین در صنایع معدنی به خصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و طلا، زغال‌سنگ و عناصر نادرخاکی و استراتژیک و دیگر ایده‌های نوآورانه و فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی

این جشنواره با هدف شناسایی نوآوران و فناوران بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های معدنی و صنایع معدنی، تجاری‌سازی ایده ‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار می شود.

مخاطبان این فراخوان و چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین از سه گروه دانشگاهیان، فعالان صنعت و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شوند و بر اساس برنامه ریزی هایی که توسط بخش رویدادهای واحد ارتباطات «ایمینو» انجام شده، تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت و ارسال ایده‌های خود به نشانی imino.ir اقدام کنند.

«ایمینو» به عنوان نخستین مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با هماهنگی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی - ایمیدرو از ایده‌پردازان و نوآوران برای کمک بخش معدن و صنایع معدنی دعوت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: